Sadaļas Sadaļas

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Anglijā vārtus ver zoodārzi

Sūtījumu saņemšanu apgrūtina nepiemērotas pastkastes

Pastnieku darbu apgrūtina nepieskatīti suņi un salauztas pastkastītes

Saimnieku nepieskatīti suņi, bojātas vai neatbilstīga izmēra pastkastītes ir būtiski iemesli, kas negatīvi ietekmē korespondences un citu sūtījumu saņemšanu. Nereti pastniekiem nākas domāt, ko ar sūtījumu iesākt, jo piegādes adresē pastkastītes nav vispār vai tā novietota grūti pieejamā un pamanāmā vietā.

Uzņēmumā “Latvijas pasts” atzīst, ka iesaistīties situācijas uzlabošanā iedzīvotāji ir visai kūtri.

Vairāk nekā 18 000 – šādu skaitu pastkastīšu uzņēmuma “Latvijas pasts” pārstāvji atzinuši par neatbilstošām sūtījumu saņemšanai. Visvairāk to ir Rīgas reģionā, taču šādu pastkastīšu netrūkst visos Latvijas reģionos.

Nereti pastniekiem nākas saskarties, ka pastkastītes ir pārpildītas, tās nav aizslēdzamas vai ir citādi sabojātas.

“Mēdz būt pastkastītes, kur mēs varam saprast tikai to, ka tā ir domāta pastkastīte – kādi lielveikalu maisiņi vienkārši iekarināti kokā un uz līmlentes uzrakstīts, piemēram, mājas nosaukums vai uzvārds. Valdības noteikumi ir konkrēti, kuri arī nosaka to, kur ir jāatrodas pastkastītei, kādos augstumos un izmēros tai ir jābūt,” stāstīja Latvijas Pasta valdes loceklis Kristaps Krūmiņš.

Neatbilstīgā stāvoklī esošas pastkastītes ir viens no iemesliem, kāpēc sūtījumu saņemšana mēdz aizkavēties vai pat sūtījumi var pazust. Tāpat tās būtiski apgrūtina arī pastnieku darbu.

“Tās pastkastītes, kas ir ar reklāmām pilnas, atveras, sūtījumi krīt laukā. Tas ir pats sliktākais šajā situācijā. Manā iecirknī ir vairāk par 2000 pastkastītēm. No tām ir 20% atvērtā veidā,” stāstīja Rēzeknes 4. pasta nodaļas pastniece Ineta Kļava.

Drošai sūtījumu saņemšanai nepiemērotas pastkastītes ir raksturīga problēma kā privātmājām, tā daudzdzīvokļu mājām, atklāja pastniece Kļava.

Taču jo īpaši korespondences piegāde ir apgrūtināta lauku reģionos.

“Ļoti bieži ne vien atvērtas vai salauztas, pat vispār viņu nav! Mūsu pastnieki ir ļoti apzinīgi, un viņi mēģina piegādāt uz mājām. Nu, ir situācijas, ka atgriežas tie sūtījumi, bet pārsvarā viņi piegādā. Tomēr klients ir pirmajā vietā,” sacīja Kļava.

Lai gan sodu piemērošana par neatbilstošām pastkastītēm nav paredzēta, pastnieki ir tiesīgi šajās adresēs sūtījumus nepiegādāt, tā vietā aicinot savest pastkasti kārtībā, savukārt sūtījumu – saņemt pasta nodaļā.

“Tas, ko mēs arī regulāri cenšamies darīt ar dažāda veida informatīvajiem materiāliem, arī ievietojam šajās neatbilstoša stāvokļa pastkastītēs aicinājumus mūsu klientiem, lai to sakārto, vai attiecīgi atkal mēs viņiem vēršam uzmanību uz to, ka būtu vēlams pastkastīti pārvietot uz tādu vietu, kur tā būtu arī viegli un ērti pieejama mūsu darbiniekiem,” stāstīja Kristaps Krūmiņš.

Aktuālāko informāciju par pastkastīšu stāvokli uzņēmuma “Latvijas pasts” darbinieki apkopo ik dienu adrešu informācijas sistēmā. Pieredze rāda, ka neatbilstošas pastkastītes sastopamas teju katra pastnieka apkalpes teritorijā, turklāt to skaits pēdējo gadu laikā nemazinās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt