4. studija

Kā klājas melnajai panterai un citiem konfiscētajiem dzīvniekiem?

4. studija

Vai zinājāt, ka reizi desmit gados jāpārbauda elektroinstalācija?

"Latvijas pasta" konspirācijas metodes pārsteidz klientus!

Pastā datu aizsardzībā aiziet līdz absurdam - ģimenei jāuzmin sūtījuma saņēmējs

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Kāda Latvijas Pasta darbiniece pārspīlēja ar personu datu aizsardzību un nosūtīja uzaicinājumu izņemt pasta sūtījumu vai ierakstītu vēstuli, bet uz uzaicinājuma veidlapas norādīja tikai iniciāļus. Bet ģimenē ir vairāki cilvēki ar šādiem iniciāļiem.

Aiņa Beitāna pastkastītē bija pienācis ziņojums par ierakstītu vēstuli cilvēkam vārdā “A.B”. Taču ģimenē šādi saīsināti dēvējami trīs cilvēki. Sūtījumu neīstajam “A.B.” pastā, protams, neizsniegs, taču iepriekš arī nav iespējams noskaidrot, kuram pēc tā jāierodas.

“Atsaucoties uz sensitīviem datiem, pasta darbiniece skaidroja, ka nevarot rakstīt konkrētu adresātu un tāpēc es esmu kļuvis par A.B.! Un atlika tikai minēt, vai ir jādodas man vai meitai uz pasta nodaļu. Tā mēģinājām vienkārši izdomāt, kurš būtu tas īstais, kurš saņemtu vēstuli,” stāstīja Ainis.  

“Patiesībā diezgan muļķīgi! Jo pasta nodaļa mums ir kādi kilometri trīs no mājas, autobuss iet reizi stundā, drusciņ retāk,” piebilda Ainis.

Datu valsts inspekcijas Prevencijas nodaļas vadītājs Lauris Linabergs norādīja – “ņemot vērā veselo saprātu, šeit būtu pamats norādīt pilnu saņēmēja vārdu un uzvārdu”. “Vēl jo vairāk tāpēc, ka pasta joma ir pietiekoši normatīvi regulēta. Ir noteikumi, kas norāda, kāda informācija ir jānorāda uz pasta sūtījuma adreses, viņu nododot, un kāda informācija ir jāprasa, arī šos pasta sūtījumus saņemot, un vārds un uzvārds ir viena no tām kopām, kas ir nepieciešama”.

Lai izvērtētu, kādos gadījumos cilvēka dati patiešām vērtējami kā sensitīvi un kur ir tā robeža, kad datu aizsardzība jau kļūst absurdi smieklīga, “ir veselais saprāts jāņem talkā”, norādīja Linabergs.

Latvijas Pasta tīkla departamenta Rīgas reģiona vadītāja vietniece Dita Kempele uzņēmuma vārda atvainojās klientam par situāciju.  

“Konkrētais aicinājums ir ticis noformēts nepareizi, tā nedrīkstētu būt. Ir veiktas pārrunas ar pastnieci, kā ir jānoformē pareizi, bet nu teikšu tā, lai varbūt attaisnotos no mūsu puses – katrā darbiņā un dzīvē gadās dažādas kļūdas, nu šī ir viena no tām situācijām,” sacīja Kempele.

Viņa stāstīja, ka uz uzaicinājuma vēstules jābūt norādītiem saņēmēja vārdam, uzvārdam, ir jābūt pasta nodaļas kalendārajam zīmogam un ir jābūt sūtījuma numuram, laikam un datumam, no kura brīža sūtījums būs pieejams konkrētajā pasta nodaļā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti