Pasniegtas balvas par pērnā gada labākajām ceļu būvēm

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Maija pēdējā piektdienā pasniegtas balvas par labākajām pērnā gada ceļu būvēm valsts ceļu tīklā, informē valsts AS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

  • Tiltu pārbūves un jaunu tiltu būvniecības grupā balvu saņēma SIA "Viadukts" par veikumu uz tilta pār Aivieksti uz Daugavpils šosejas (A6) ceļa 132,51. km. Būvdarbu laikā tilts atjaunots, no iepriekšējās tilta konstrukcijas ir palikušas tikai sijas. Salaboti tilta balsti, atjaunoti konusu nostiprinājumi un izbūvēta jauna tilta brauktuve – sākot ar klātnes betonēšanu, hidroizolāciju, seguma ieklāšanu, kompensācijas šuvēm un beidzot ar gājēju ietvēm. Būvdarbu līgumcena bija 720 tūkstoši eiro (ar PVN), ko finansēja no valsts budžeta.

Aiviekstes tilts
Aiviekstes tilts

Gada balvai tiltu pārbūvē un jaunu tiltu būvniecībā izvirzīts arī SIA "Rīgas tilti" būvētais tilts pār Platoni uz autoceļa P103 Dobele–Bauska 35,83. km., kā arī SIA "Tilts" būvētais tilts pār Abavu Rendā uz autoceļa P120 Talsi–Stende–Kuldīga 27,8. km.

  • Autoceļu seguma atjaunošanas grupā balva piešķirta SIA "Binders" par seguma atjaunošanu uz Tallinas šosejas (A1) posmā no Duntes līdz Svētciemam (48,10.-81,28. km). Būvdarbu laikā nomainīta seguma virskārta – veikta izlīdzinošā frēzēšana, plaisu aizliešana un jaunas virskārtas ieklāšana, atjaunota ūdens novades sistēma un uzpildītas nomales. Būvdarbu līgumcena bija 5,35 miljoni eiro (ar PVN) un tie finansēti no valsts budžeta.

Tallinas šoseja (A1)
Tallinas šoseja (A1)

Gada balvai seguma atjaunošanas grupā izvirzīti arī SIA "Via" remontētie autoceļa A6 Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (Patarnieki) posmi pie Skrīveriem (77,87.-80,28. km) un Stukmaņiem (116,40.-118,49. km), kā arī SIA "Saldus ceļinieks"  atjaunotais autoceļa A9 Rīga (Skulte)–Liepāja posms no Zirņiem līdz Skrundai (115,74.-129,56. km). 

  • Autoceļu pārbūves grupā balvu saņēma AS "A.C.B." par pārbūvi uz autoceļa Jēkabpils–Rēzekne (A12) posmā no Varakļāniem līdz Viļāniem (54,60.-72,78. km). Posmā izbūvēts jauns salizturīgais slānis un šķembu pamats un ieklātas trīs asfalta kārtas. Viļānos ir izbūvēts rotācijas aplis, ir arī atjaunoti tilti pār Maltu, Kaževu un Malmuti. Darbu līgumcena bija 20,5 miljoni eiro, no kuriem 85% līdzfinansēja Kohēzijas fonds.

Autoceļa Jēkabpils–Rēzekne (A12) posms no Varakļāniem līdz Viļāniem
Autoceļa Jēkabpils–Rēzekne (A12) posms no Varakļāniem līdz Viļāniem

Gada balvai autoceļu pārbūvē izvirzīts arī "A.C.B." pārbūvētais autoceļa A12 Jēkabpils–Rēzekne–Ludza–Krievijas robeža (Terehova) posms no dzelzceļa pārbrauktuves līdz Ludzai (114,34.-125,14. km), "Saldus ceļinieka" pārbūvētais autoceļa P76 Aizkraukle–Jēkabpils posms no dzelzceļa stacijas Daugava līdz Salai, kā arī "Saldus ceļinieka" pārbūvētie autoceļa A9 Rīga (Skulte)–Liepāja posmi pie Saldus (97,58.-99,74. km un 102,92.-113,13. km). 

  • Autobraucēju vērtējumā labākie remontdarbi pērn veikti uz autoceļa Rīga–Mārupe (P132) posmā no Rīgas robežas līdz Lielajai ielai Mārupē (1,80.-4,14. km). Gada balvu par šo darbu saņēma SIA "Igate". Šī posma pārbūves rezultātā autoceļš ieguva ielai atbilstošus elementus: ietves, sabiedriskā transporta pieturvietas, gājēju pārejas un barjeras, ielas apgaismojumu, ar luksoforiem regulējamus krustojumus un slēgtu lietus ūdens novadīšanas sistēmu. Projekta īstenošanas laikā tika pārbūvēti arī elektroapgādes un sakaru, kā arī ūdensvada un kanalizācijas tīkli, bet Daugavas ielas un Mārupītes gatves krustojumā tika izbūvēts rotācijas aplis. Brauktuvi sedza trīs asfaltbetona kārtas. Būvdarbu līgumcena bija 4,76 miljoni eiro, tos finansēja valsts budžets.

Autoceļš Rīga–Mārupe
Autoceļš Rīga–Mārupe

Autobraucēju balsojums notika maijā, visi interesenti varēja izteikt savu vērtējumu visiem 13 objektiem, kuri pretendēja uz balvām. Balsojums notika LVC mājaslapā.

Gada balvas par mūža ieguldījumu nozarē šogad saņēma Juris Palkavnieks un Olafs Kronlaks. Palkavnieks ir bijis ilggadējs vadošais darbinieks autoceļu uzturēšanas uzņēmumos, kas bija valsts AS "Latvijas autoceļu uzturētājs" priekšteči, kopumā nozarē darbojies 50 gadus, pensionējies 2009. gadā. Savukārt Olafs Kronlaks ir bijis ilggadējs valsts ceļu administrācijas vadītājs, tai skaitā LVC, kopumā ceļu nozarē strādājis kopš 1963. gada, pensionējies 2010. gadā.

Gada balvas ceļu būvniecībā piešķirtas devīto reizi. Šogad ekspertu žūrijā darbojās Lietuvas ceļu administrācijas pārstāvis Marius Čereška, ceļu būvinženieris, Transportbūvju inženieru asociācijas valdes loceklis Elmārs Daniševskis, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Transportbūvju institūta direktors profesors Dr. sc. ing. Ainārs Paeglītis, RTU Būvniecības inženierzinātņu fakultātes dekāns profesors Dr. sc. ing.Juris Smirnovs, LVC Projektu kvalitātes audita daļas vadītājs Juris Tauriņš un ceļu un tiltu būvinženieris, ilggadējais SIA "8CBR" galvenais inženieris Juris Anitens.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti