Iespēja vilcienos Rīgas robežās nepirkt astsevišķu biļeti, bet gan maksāt ar e-talonu 11 mēnešos ir izmantota vairāk nekā pusotru miljonu reižu. Tomēr "Pasažieru vilciens" rēķina, ka Rīgas domes līdzmaksājums sedzis tikai aptuveni trešdaļu no tādējādi uzņēmuma nepārdoto biļešu cenas. Turklāt tas esot bijis skaidrs jau aprīlī, bet dome līdz šim neesot atsaukusies uz aicinājumiem līdzmaksājumu palielināt. Tādēļ arī sadarbība pārtraukta, tā norāda akciju sabiedrības "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.
"Tas, kas pietrūka, bija Rīgas domes kaut cik skaidras garantijas vai uz papīra uzrakstīti un parakstīti apsolījumi, ka līdz ar budžeta grozījumiem, kas ir plānoti novembra sākumā, šī naudiņa tiks piešķirta. Tā bija tā galvenā problēma, jo tas, ko Rīgas dome šobrīd piedāvāja, ir nedaudz mazāk, nekā ar dakšām ūdenī. Iepriekšējo piecu mēnešu mūsu sadarbības prakse liecina par to, ka uz šādiem neskaidriem solījumiem mēs paļauties nevaram," uzsver Andris Lubāns.
Rīgas domes Satiksmes departamentā nespēju panākt vienošanos skaidro ar līdzīgiem argumentiem, tiesa gan, uzsvari ir citi. Pašvaldība esot bijusi gatava trīskāršot līdzfinansējuma apjomu līdz 132 000 eiro mēnesī. Par to sanāksmē 29.augustā arī esot panākta vienošanās ar "Pasažieru vilcienu", bet nākamajā darbadienā tas savas domas pēkšņi mainījis, nosūtot par to oficiālu vēstuli Rīgas domei.
"No mūsu puses tika piedāvāts virzīt izskatīšanai uz domes sēdi vienošanās projektu numur trīs, kas paredzēja līdzfinansējuma apmēru pārskatīšanu ar termiņu līdz gada beigām. Šinī gadījumā, protams, neviens rakstveidā nevar apliecināt, ka deputāti nobalsos par vienošanās parakstīšanu, un laikam tā arī ir tā problēma, ka "Pasažieru vilciens" neuzticas," norāda Jeļena Dzikeviča, Rīgas domes Satiksmes departamenta pasažieru pārvadājumu pārvaldes priekšniece.
E-talonu ieviešanas projektā "Pasažieru vilcienu" konsultēja Rīgas domes opozīcijas politiķis Olafs Pulks. Viņa nonākšana šajā amatā ar aptuveni 2100 eiro mēnešalgu savulaik izraisīja pamatīgu ažiotāžu. Tomēr tagad līgums ar Pulku ir pagarināts. Tas noticis jau otro reizi - šoreiz uz diviem mēnešiem.
"E-talons bija tikai viena no Pulka kunga atbildībām, tur ir vēl dažādi citādi jautājumi, kas skar gan sadarbību ar Rīgas domi, gan arī citas pašvaldības. Šie jautājumi tāpat ir aktuāli," norāda Andris Lubāns.
Pats Olafs Pulks uzskata, ka konsultanta pienākumus esot pildījis veiksmīgi, piemēram, ir izstrādāts plāns "Park&Ride" autostāvvietu izveidei turpmākajiem četriem gadiem. Savu vainu e-talona ieviešanas projekta neveiksmē viņš nesaskata. Viņaprāt, atbildība jāuzņemas Rīgas domei, jo "Pasažieru vilciens" nevarot dot atlaides tikai rīdziniekiem, ja Rīgas pašvaldība par to nemaksā.
"Man ir uzņēmuma līgums ar uzņēmumu. Uzņēmuma līgumdarbinieks noteikti nav tas, kurš pieņem lēmumus turpināt vai pārtraukt sadarbību ar Rīgas domi," saka Rīgas domes deputāts ("Vienotība") Olafs Pulks.
"Pasažieru vilcienā" gan norāda, ka divu mēnešu laikā varētu sadarbību ar Rīgas domi atjaunot. Tomēr pagaidām cilvēki, kuri iegādājušies mēnešbiļetes ar atlaidēm, tās var nodot "Pasažieru vilciena" kasēs, saņemot kompensāciju par neizmantotajām dienām.