Pusdiena

Pusdiena 07.01.2016

Pusdiena

Laikabiedri par barikādēm 1991.gadā: Bija bailīgi un auksti, taču cits citam palīdzējām

Pasažieri sūdzas par aukstumu Rīgas sabiedriskajā transportā

Pasažieri sūdzas par aukstumu Rīgas sabiedriskajā transportā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Salam saglabājoties visu nedēļu, „Rīgas satiksme” saņēmusi vairākas pasažieru sūdzības par aukstumu sabiedriskajā transportā. Lai gan sildierīces sabiedriskajā transportā darbojoties ar maksimālu jaudu, pilnībā apsildīt transporta līdzekļa salonu vai vagonu esot tikpat kā neiespējami. Turklāt uzņēmums nemaz neesot noteicis to, kāda ir optimālā gaisa temperatūra, kādai jābūt transportā.

 

„Rīgas satiksme” atzīst, ka šādas sūdzības saņemot ik gadu un sola, ka problēmas tiks atrisinātas tad, kad tiks iegādāti atkal jauni sabiedriskā transporta līdzekļi.

Sabiedriskajā transportā piektdienas rītā bija aizsaluši logi un, lai gan dzirdams, kā darbojas sildierīces, silti nav tik un tā. Auksti paliek ik reizi, kad katrā pieturvietā atveras durvis. Neapmierināti ir uzrunātie Rīgas sabiedriskā transporta pasažieri. "Ir ļoti netīrs, un tas nav patīkami," sūdzas Sabīne. "Kājas salst. Tur ir slapjš, un tas mitrums...," novelk arī Alise.

"Protams, gribētos palūgt, lai netur tik ilgi durvis vaļā, kad pieturā stāv ilgāk, bet transporta līdzeklī tomēr ir nedaudz siltāks, nekā uz ielas," saka Aleksandra, kura arī brauc ar sabiedrisko transportu. "Sildītāji jau strādā, varbūt ne tik spēcīgi, kā gribētos, ja ārā ir mīnus 20 grādu, bet silda," viņa saka. Tam piekrīt arī Vladimirs. Viņš novērojis, ka tramvajos aukstāks esot tieši otrajā vagonā.

Visu nedēļu sūdzības saņemot arī „Rīgas satiksmes” darbinieki, atzīst pašvaldības uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

"Pašā sākotnējā posmā mums vienmēr ir nedaudz vairāk sūdzību nekā vēlāk. Acīmredzot cilvēki ziemas laikā, paejot kaut kādām dienām, nedēļām, viņi pierod, iemācās apģērbties, tad tas arī neliekas tik ļoti katastrofāli," saka Zaķis. "Rīgā ir diezgan tuvu pieturvietas viena otrai, un vienalga, cik spēcīgā režīmā strādā šis te transporta līdzeklis... Un, lai cik tas nebūtu dīvaini, mums nāk ziemas mēnešos vienlaikus sūdzības par to, ka salonā ir ļoti auksts, un par to, ka salonā ir ļoti karsti," viņš piebilst.

Turklāt daļai transporta līdzekļu sildošās sistēmas esot jau novecojušas un nespēj salonu vai vagonu pietiekami sasildīt arī tad, ja darbojas ar maksimālu jaudu. Siltums koncentrējoties tur, kur uzstādīts sildītājs.

Sūdzības par aukstumu „Rīgas satiksme” saņemot katru ziemu, kad ārā lielāks sals, un to skaidro biežajām pieturvietām, kur durvis atveras un aukstums ātri nomaina jau uzsildīto gaisu. "Pie biežām pieturvietām, transporta līdzeklim bieži verot vaļā durvis, vaļā, ciet, vaļā, ciet, cilvēki kāpj iekšā, kāpj ārā... Tad tas siltais gaiss ātri iziet ārā un ienāk aukstais gaiss iekšā, un tā ir viena no problēmām, kas atkal padara to transporta līdzekli aukstāku. Mēs ne par velti pirms dažiem gadiem pašiem jaunākajiem transporta līdzekļiem, kuriem ir spēcīgākas apkures sistēmas, esam ieviesuši tā saucamo „pogu režīmu”, kad cilvēks pats durvis atver vaļā ar pogām, un tajos transporta līdzekļos mēs mazāk arī sūdzības saņemam par aukstumu. Tas neattiecas uz vecāka tipa transporta līdzekļiemun tur diemžēl šī problēma vēl pastāv," klāsta Zaķis.

Vecie transporta līdzekļi gan pakāpeniski tiekot nomainīti pret jauniem, un tā „Rīgas satiksme” cer atrisināt ikgadējo problēmu. Par jaunajiem transporta līdzekļiem arī tikpat kā neesot sūdzību, jo durvis nepieciešamības gadījumā atver paši pasažieri. Taču arī jaunajiem transporta līdzekļiem, tāpat kā vecajiem, uzņēmums nav noteicis optimālo gaisa temperatūru, kāda nepieciešama, lai iedzīvotāji varētu sabiedriskajā transportā justies komfortabli.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti