4. studija

Cik tālu sniedzas Sociālā dienesta un cik - paša cilvēka atbildība?

4. studija

4. studija

Kas tie par pakalpojumiem, kuri naktīs latviešu valodā netiek sniegti?

Par «Smart ID» lietotni naktī konsultācijas – tikai angliski vai krieviski

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumā "4.studija" vērsās kāda skatītāja, kura, nespējot vēlā nakts stundā veikt svarīgu bankas pārskaitījumu, zvanījusi uz “Smart ID” lietotnes konsultatīvo tālruni, taču nav varējusi saņemt konsultāciju valsts valodā.

"Jūs esat sazvanījis "Smart ID" palīdzības līniju. No plkst.10 vakarā līdz plkst.8 rītā mēs atbildam angliski vai krieviski," vēstījis “Smart ID” klientu servisa automātiskais atbildētājs.

No paša rīta plkst.8 Sabīne saņēma konsultāciju latviešu valodā un, kad ūdens jau smēlās mutē, pēdējā brīdī varēja veikt steidzamo maksājumu.

"Pirmajā brīdī man bija dusmas, kā var mana banka šādi rīkoties! Es esmu Latvijas iedzīvotāja un nevaru šo pakalpojumu saņemt latviešu valodā!" pauda sašutusī sieviete.

Ikvienai bankai, kam sadarbības partneris ir "Smart ID", nācies reizēm saņemt pārmetumus, ja minētā lietotne nestrādā kā nākas.

"Swedbank" mediju attiecību vadītājs Jānis Krops uzsvēra: "Ja jautājums skar tieši "Smart ID" darbību no tehniskā viedokļa, tad šādi jautājumi jāuzdod pašam "Smart ID" izstrādātājām un uzturētājam - "Smart SK ID Solutions"."

Uzņēmuma “SK ID Solutions” pārstāve norādīja, ka visās Baltijas valstīs dienas laikā var saņemt atbildes šo valstu nacionālajās valodās. Taču naktī savā valsts valodā par "Smart ID" darbību var aprunāties tikai igauņi.

"Mēs patiesībā esam viens no ļoti retajiem uzņēmumiem, kas arī nakts stundās jeb pilnu diennakti nodrošina atbalstu pa tālruni. Bet tas tiek panākts ar to, ka mēs optimizējam resursus, un viss šis Baltijas atbalsts notiek Igaunijā, un ir tā, ka tas ir pieejams populārākajās valodās – krievu un angļu valodā,” skaidroja “SK ID Solutions” Biznesa attiecību un Latvijas filiāles vadītāja Sanita Meijere.

Sabīnei uz latviski uzdotajiem jautājumiem operatore atbildējusi krieviski, un viņai šķitis, ka meitene tomēr saprot latviešu valodu. Meijere paskaidroja, ka visiem, kas zvana, ir kādas problēmas saistībā ar “Smart ID”, tāpēc konsultante droši vien sniegusi standarta atbildi, izstāstot krieviski, kad būs iespēja saņemt atbildi latviešu valodā.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) norādīja, ka

ne par "Smart ID" lietotni, ne par konsultatīvā zvanu centra atbalstu klientiem nav jāmaksā, tādēļ naktī pakalpojuma sniegšanas nenodrošināšanu latviešu valodā īsti nevar definēt kā patērētāju tiesību pārkāpumu.

Valsts valodas centrā skaidroja – ja uzņēmums nav reģistrēts Latvijā, tad iespēja saņemt pakalpojumu tikai angļu vai krievu valodā, nav Valsts valodas likuma pārkāpums.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti