Par pusotru miljonu eiro veidos mākslīgā intelekta risinājumus iekšlietās

Eiropas Savienības (ES) finansējuma pārdales rezultātā, lai mazinātu Covid-19 radītas sekas, Iekšlietu ministrijas (IeM) Informācijas centram tika piešķirti 1,5 miljoni eiro inovatīvu risinājumu izstrādei galvenokārt mākslīgā intelekta jomā, informēja IeM.

Iecerēts ieviest runas atpazīšanas tehnoloģijas, virtuālos asistentus (čatbotus), ģeogrāfisko karšu risinājumus, predikatīvās analītikas risinājumus. Projektā iesniegtie risinājumi ļaus paātrināt un efektivizēt dažādus ikdienas darba posmus ministrijā un tās pārraudzībā esošajās iestādē, norādīja IeM.

Inovāciju projektos tikšot iesaistīti vietējie uzņēmumu, piemēram, uz valodas lietojumu vērstās mākslīgā intelekta tehnoloģijas tiks veidotas sadarbībā ar pašmāju uzņēmumu “Tilde”.

Kopumā informācijas centrs realizēs virs 10 dažāda apjoma projektu. Runas atpazīšanas tehnoloģijas nodrošināšot IeM dažādu struktūrvienību darbinieku darba pienākumos ietilpstošu dokumentu, piemēram, protokolu automatizētu sagatavošanu, kā arī dažādu darba procesā veidotu un iegūtu audiofailu automatizētu transkribēšanu. Tas savukārt ļaušot nodrošināt augstāku darba efektivitāti un ievērojami samazinātu laiku, kas nepieciešams dokumentu sagatavošanai, pārveidojot audio ierakstus teksta formātā. Izmantojot integrētu daudzvalodu tulkošanas platformu, būšot iespējama raita saziņa ar svešvalodniekiem, izvairoties no tulku iesaistes.

IeM cer uz resursu ietaupījumu, izvairoties no ilgstošu pārrunu gatavojamiem rakstveida papīra dokumentiem.

Būtisks risinājums noziedzīgu nodarījumu mazināšanai būšot arī analītisks mašīnmācības modelis, kas izmantos Iekšlietu ministrijas rīcībā esošos datus, kas operatīvo dienestu darbiniekiem ļaus iepazīties ar faktisko un paredzamo informāciju par noziedzības līmeni, balstoties uz vēsturiski uzkrāto informāciju. Šos datus būs iespējams atainot uz kartes un izmantot operatīvo dienestu ikdienas darbā.

Tiks ieviesti virtuālie asistenti, kas nodrošinās Iekšlietu ministrijas darbinieku un iedzīvotāju atbalstu, dažādu struktūrvienību sniegtās informācijas un pakalpojumu ātrāku pieejamību un cilvēkresursu optimizāciju. Virtuālie asistenti varēs 24/7 režīmā apstrādāt IeM darbinieku un iedzīvotāju personalizētus pieprasījumus, reģistrēt problēmu pieteikumus, kā arī vairākās valodās sniegt atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti