Par aptuveni septiņiem miljoniem eiro plāno būvēt veloceļu Carnikava–Rīga

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Tuvāko gadu laikā plāno būvēt veloceļu, kas savienos Carnikavu ar Rīgu. Tas veicināšot Eiropas Savienības Zaļo kursu, savukārt pārvietošanās būšot ne tikai ērtāka, bet arī drošāka, jo tagad velosipēdisti no pagasta centra un no piejūras ciemiem uz galvaspilsētu spiesti braukt pa šoseju, kur mašīnas traucas lielā ātrumā. Ko par ideju domā Carnikavas iedzīvotāji un kā to vērtē vides aktīvisti un Rīgas apkaimju biedrības?

Par aptuveni septiņiem miljoniem eiro plāno būvēt veloceļu Carnikava-Rīga
00:00 / 05:07
Lejuplādēt

Carnikava atrodas aptuveni 12 kilometru attālumā no robežas ar Rīgu. Carnikava ir pagasta centrs un vismaz dažu tūkstošu cilvēku apdzīvots ciemats Ādažu novadā. Ar Rīgu tas ir savienots ar dzelzceļa līniju un šoseju. Tagad vietējā novada dome apņēmusies izveidot vēl vienu savienojumu, kas būs veloceļš. Ko par to domā vietējie iedzīvotāji?

Ilze: "Priecīga, ka būs veloceļš. Noteikti izmantošu. Varbūt ne tik tālos gabalos, bet domāju, ka izmantošu".

Ilze: "Ja vismaz desmit cilvēkiem tas patīk, tātad tas ir forši. Ja mēs runājam par naudu, vai to vajadzētu darīt tagad, nezinu. Kur tad to tērēt? Nav tā sliktākā vieta, kur to iztērēt."

Juris: "Noteikti, ka vajag. Nav runas. Man par daudz gadu, lai es brauktu uz Rīgu riteni. Vajag. vajag [veloceļu]. Jauniešiem obligāti vajag."

Džeina: "Šeit diezgan daudz cilvēku ir ļoti aktīvi. Tepat blakus ir jūra, un te īstenībā nav kur aizbraukt. Tikai līdz jūrai. Bet, ja varētu līdz turienei [Rīgai], kāpēc ne?"

Lai gan pūš auksts vējš un temperatūra ir zema, Carnikavā redzami daudzi velobraucēju. Latvijas Radio aprunājas ar pāris cilvēkiem:

Sieviete: "Es braucu tikai te pa Carnikavu. Uz Rīgu es noteikti nebraukšu. Ļoti labi [vērtēju tādu ieceri]. Tagad ar riteņiem ļoti daudzi brauc, tātad tas ir vajadzīgs."

Vīrietis: "Es principā esmu braucis arī tagad bez visa tā ceļa. Caur Ādažiem ir vieglāk izbraukt. Tur ir tas veloceļš. Es esmu braucis gan tā, gan tā [caur Kalngali], un caur Kalngali ir diezgan riskanti, jo brauc tās fūres, tad ir… nu, saprotiet."

Līdz 12 kilometriem garo veloceļu plānots savienot ar tādiem piejūras ciemiem kā Garupe, Garciems un Kalngale. Taču, kur precīzi to plānots būvēt, vēl nav zināms.

Kā norāda Ādažu novada domes jaunā vadītāja Karīna Miķelsone no Latvijas Reģionu apvienības, tagad izskata pat četrus iespējamos variantus.

Kā efektīvākais risinājums ir veidot savienojumu ar Vecāķiem, no kurienes var nokļūt līdz pilsētas centram.

"Mēs tomēr skatāmies uz to, lai projekta ietvaros mazāk cieš daba, gan arī no drošības viedokļa, lai varam tur aprīkot arī apgaismojumu. Tāpēc tā efektivitāte jeb šie trases varianti tiek skatīti, lai ir pēc iespējas mazāk šķērsojumu esošiem ceļiem vai dzelzceļam un pēc iespējas labāk savienojas ar izvietotiem ciemiem, kur ir blīvi apdzīvotas teritorijas," stāsta Miķelsone.

Veloceļa izmaksas esot paredzētas līdz septiņiem miljoniem eiro, no kuriem pieci miljoni būšot Eiropas Savienības nauda, bet pārējā daļa – pašvaldības.

Šajā summā ietilpst arī mobilitātes punkts, ko paredzēts izveidot Carnikavā. Tā būšot vieta, kur ērti pārsēsties no viena transporta veida uz citu.

"Mēs to neredzam kā iestādi, bet tie būs tā kā pakalpojumi, servisi un videi balstīta infrastruktūra – stāvlaukumi automašīnām un elektroautomobiļiem, arī uzlādes vietas, velonomas punkti, iespējams, kādas apkopes stacijas, elektrouzlādes punkti gan skūteriem, gan kādiem citiem mikromobilitātes rīkiem," saka Miķelsone.

Lai veloceļš būtu pilnvērtīgs, Rīgas dome apņemas izveidot 500 metru garu savienojumu no galvaspilsētas robežas līdz Vecāķu stacijai.

Uz abu pašvaldību iecerēto atzinīgi raugās Rīgas Apkaimju alianses vadītājs Māris Jansons, prognozējot, ka līdz ar veloceļu galvaspilsētā velosipēdistu kļūs vairāk, bet automašīnu skaits saruks.

Pozitīvi noskaņots ir arī apvienības "Pilsēta cilvēkiem" valdes loceklis Rūdolfs Golubovs, norādot, ka veloceļu vislabāk būtu būvēt gar dzelzceļa līniju Rīga–Skulte, kur būtu mazāk krustojumu. Vienlaikus viņš uzskata, ka projekts dažas aktuālas problēmas neatrisinās.

"Piemēram, neatrisinās jautājumu Jaunciema gatvē, kur iedzīvotāji jau diezgan sen prasa veloinfrastruktūru, un arī viena no problēmām, kas, iespējams, varētu rasties – no Vecāķiem līdz Rīgas centram veloinfrastruktūra ir diezgan fragmentāra, ne visai attīstīta, un jautājums, cik daudz cilvēku tā brauks," norāda Golubovs.

"Var piekrist – tas tiešām ir fragmentārs. Es pats esmu braucis. Jā, nav ideāli, bet tajā pašā laikā to var izmantot, būs līdzekļi – projektēsim un izbūvēsim visu tā, kā pienākas," cerīgu skatu iedzīvotājiem dod Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks ("Jaunā Vienotība"), vienlaikus uzsverot, ka pašvaldība vispirms izveidos savienojumu starp Vecāķu staciju un Rīgas robežu. Kad to sāks būvēt un cik pašvaldībai tas maksās, pagaidām nav zināms.

Lai gan nav arī skaidrs, kad sāks būvēt kilometriem garo veloceļu no Carnikavas, Ādažu novada domes vadība cer, ka darbus pabeigs tuvāko četru piecu gadu laikā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti