Pašlaik latvija.lv piedāvā 125 e-pakalpojumus, turklāt ar portāla starpniecību var piekļūt vēl trīssimt pakalpojumiem citās interneta vietnēs. Populārākie pakalpojumi ir dzīvesvietas deklarācijas iesniegšana, otro vietu pāris nedēļās vasarā izpelnās elektroniskā pieteikšanās studijām, tāpat ļoti pieprasīta ir iespēja atrast informāciju par sociālās apdrošināšanas iemaksām un prognozējamo vecuma pensijas apmēru.
Kā stāsta Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārstāve Santa Jonāte, portālā latvija.lv katrs desmitais dzīvesvietas deklarētājs sākumā plānoto neizdara līdz beigām. «Procesi šajā portālā varētu noritēt vienkāršāk,» viņa secina.
Turklāt lielajā pakalpojumu klāstā vajadzīgo ir grūti atrast. Tā jau iepriekš Latvijas Radio atzina sociologs Arnis Kaktiņš. Portāla uzturētājiem būtu jāpiestrādā, lai pakalpojumi tur vieglāk atrodami. Dažkārt var būt grūti atrast, kur un kā var nonākt līdz tam, kas interesē, un šis ir aspekts, kur latvija.lv var uzlabot, norāda Kaktiņš.
To, ka problēmas portāla apmeklētājiem rodas, atzīst arī latvija.lv uzturētāja VRAA. «Ir ikdienas tehniskās problēmas, kas ir jebkuram risinājumam, bet no globālajām lietām – paša portāla lietojamība ir uzlabojama, jo dzirdēts, ka kaut kas nav atrodams un kaut kas nav pareizi strukturēts,» stāsta aģentūras direktora vietnieks elektroniskās pārvaldes jautājumos Edgars Cīrulis. Pie tā tiekot strādāts, uzlabojot meklētāju, kā arī plānojot sakārtot portāla struktūru.
Turklāt pēdējo divu gadu laikā strauji attīstījusies datu apmaiņa, un viss liecinot, ka pakalpojumu klāsts tikai augs. Lai portālu uzlabotu, Valsts reģionālās attīstības aģentūra plāno nolīgt divas kompānijas, kas elektronisko pakalpojumu vietni nākamos četrus gadus uzturēs un attīstīs. Tam valsts tērēs līdz piecarpus miljoniem eiro. «Pavisam droši, ka daļa līdzekļu tiks tērēti portāla un valsts informācijas sistēmu savietotāja uzturēšanai, nodrošinot ikdienas apkalpošanu,» stāsta Cīrulis.
Savukārt darbu un naudas ziņā ietilpīgāka ir pilnveidošanas daļa. Kā viens no lielākajiem plāniem ir izpildīt nule ar likumu pieņemto, ka ikvienam valsts iedzīvotājam ir jāizveido elektroniskā adrese.
«Tas ir veids, kā iedzīvotāji un juridiskās personas elektroniski pa drošu kanālu varēs komunicēt ar valsti. Cilvēks varēs ieiet latvija.lv, atzīmēt, ka grib elektroniski no valsts saņemt ziņas, un turpmāk valsts iestādes sūtīs nevis pa pastu vai uz e-pastu, bet oficiālo e-adresi. Tā savukārt informēs pašu iedzīvotāju uz norādīto e-pasta adresi, ka ir pienākusi jauna ziņa,» skaidro VRAA direktora vietnieks.
Elektronisko adresi aģentūra plāno ieviest pusotra gada laikā atbilstoši likuma spēkā stāšanās brīdim līdz 2018. gada martam. Tāpat domāts uzlabot paša portāla nosacīti neredzamo tehnisko pusi, lai pakalpojumi, piemēram, Iedzīvotāju vai Uzņēmumu reģistri, būtu ātrāk pieejami.