Kopumā 2020. gadā sniegtas vairāk nekā 35 tūkstoši konsultācijas. Pieaugums pret 2019. gadu ir 19%. Visvairāk jeb divas reizes pieaudzis tieši e-konsultāciju skaits, bet padomus pa telefonu inspekcijas darbinieki snieguši par 33% vairāk nekā gadu iepriekš.
Valsts darba inspekcijas klientu atbalsta nodaļas vadītāja Dace Stivriņa Latvijas Radio pastāstīja, kādi ir biežāk uzdotie jautājumi un neskaidrības: “Ir situācijas, kad uzņēmumiem ir samazinājies darba procesa apjoms, līdz ar to ir nepieciešams vai nu pāriet uz nepilnu darba laiku, vai arī samazināt nolīgto darba samaksu. Ir aktuāls jautājums par darba tiesisko attiecību pārtraukšanu – ne tikai no darba devēja puses, bet arī no darbinieka iniciatīvas un arī pusēm vienojoties, par darba samaksas izmaksas jautājumiem, jo ir situācijas, kad darba devējs objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt darba līgumā noteikto darba apjomu, darba laiku. Tad izvirzās jautājumi par dīkstāves apmaksu, par attālināto darbu – kā darba devējam ir iespējams kontrolēt un uzskaitīt faktiski darbinieka nostrādātās stundas arī attālinātā darba laikā, par darba aizsardzības prasību izpildi, sadarbību starp darba devēju un darbinieku, protams, arī darba apstākļu atbilstošu nodrošināšanu.”