Pandēmijas dēļ kavējas zemās grīdas tramvaju vadītāju apmācība Liepājā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Liepājā nogādāts jau otrais zemās grīdas tramvajs, taču praktiska tramvaju nonākšana uz līnijas kavējas. Bija gaidāms, ka tas notiks pagājuša gada nogalē. Kavēšanās saistīta ar pandēmijas ierobežojumiem un iespēju apmācīt vadītājus un tehniskos darbiniekus, tā Latvijas Radio skaidroja SIA „Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks. Bet janvārī kļuvis zināms, ka uzņēmumam „Liepājas tramvajs” būs pieejami vēl papildus gandrīz 13 miljoni eiro no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējuma, kas ļaus sakārtot sliežu ceļus un iegādāties vēl divus jaunus tramvajus.

Pandēmijas dēļ kavējas zemās grīdas tramvaju vadītāju apmācība Liepājā
00:00 / 04:40
Lejuplādēt

Vēl pagājušā gadā bija optimistiskas prognozes, ka Liepājā sāks kursēt pirmais zemās grīdas tramvajs, kas speciāli uzbūvēts Horvātijas rūpnīcā. Pagaidām tas ir braucis tikai uzņēmuma teritorijā. Situāciju sarežģījuši pandēmijas ierobežojumi.

„Mēs esam iedzinuši tramvaju vietā, kur tas atradīsies laikā, kad nebrauks. Nevaram palaist uz līnijas, jo tas saistīts ar epidemioloģisko situāciju valstī un ārkārtas situācijas ierobežojumiem, jo mēs nevaram veikt klātienes apmācību; tas ir galvenais šķērslis, kāpēc nevaram pārvadāt pasažierus. To, ko varējām izdarīt attālināti, skaņojuši tehniskas lietas, mācījuši instrukcijas, [to darījām] bet praksē neesam vēl varējuši apmācīt tehniskos darbiniekus un vadītājus,” pašreizējo situāciju skaidro uzņēmuma „Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks.

Pirmo sešu tramvaju pārvietošana Liepājas virzienā no Horvātijas gan ritot, kā bija plānots. Divi jau ir Liepājā, nākamie četri pilsētā būs līdz maijam.

„Labā ziņa ir tā, ka mēs varēsim uzreiz palaist līnijā vairākus tramvajus, tad tie varbūt būs trīs, četri vai pieci. Tagad [nāk] ik pa mēnesim, viens mēnesī, saskaņā ar grafiku, kā bijām vienojušies ar piegādātāju.”

Prognozēt, kad izdosies ieraudzīt jaunos zemās grīdas tramvajus pilsētās ielās, šajos apstākļos neesot iespējams, taču skaidrs esot viens, ka infrastruktūra pilsētā gan būšot daudz vairāk sagatavota. Tramvaji jau tagad būtu varējuši kursēt, taču pieturas vēl tiek pielāgotas šiem mērķiem.

„Attiecībā uz infrastruktūru, mēs esam paveikuši lielāko daļu no darbiem jau pagājušā gadā. Ir sakārtots depo, lai mēs varētu veikt jauno tramvaju apkopes, ir izveidots speciāls pacēlājs. Uzņēmuma iekšienē esam gatavi. Tagad ir tehnoloģiskais pārtraukums tramvaju pieturvietu pielāgošanai,'' stāsta Aigars Puks.

Tramvaja pieturvietas būs pielāgotas cilvēkiem ratiņkrēslos un māmiņām ar bērnu ratiņiem, skaidro uzņēmuma vadītājs.

Janvārī kļuvis zināms, ka Liepājai būs pieejami vēl gandrīz 13 miljoni eiro no ERAF finansējuma. Lai attīstītu videi draudzīgu tramvaju infrastruktūru, Daugavpilij, Liepājai un Rīgai no Kohēzijas fonda finansējuma tiks pārdalīti 74,796 miljoni eiro, par to lēma valdība, apstiprinot grozījumus Ministru kabineta noteikumos par videi draudzīga sabiedriskā transporta infrastruktūras (sliežu transporta) attīstīšanu.

„Tā jau ir nākamā kārta, kurā mums ir paveicies, taču mums vēl ir jākvalificējas tam un jāpārvar dažādi birokrātiski šķēršļi. Ir jāiesniedz pieteikums Centrālā finanšu un līgumu aģentūrā projekta pieteikums. Mēs varēsim sakārto tramvaja sliežu ceļus, kurs līdz šim par Eiropas Savienības finansējumu neesam varējuši sakārtot,” piebilst Puks.

Liepājas domes priekšsēdētājs Jānis Vilnītis uzsver, ka pilsētai izdevies būtiski uzlabot tramvaja infrastruktūru, tas darīts pakāpeniski un vairākās kārtās, nodrošinot un attīstot videi draudzīgu pārvietošanās līdzekli, izdevies atjaunot un sakārtot arī tramvaja tiltu pilsētas centrā.

Liepājā kopumā būs pieejami 14 zemās grīdas tramvaji. Praktiski ikdienā uz līnijas atrodas desmit.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti