No pacientiem un viņu tuviniekiem pieaudzis gan sūdzību, gan atzinīgo vārdu skaits par ārstiem, slimnīcām un saņemtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem. Konsultācijas Pacientu ombuda speciālisti sniedz gan klātienē, gan telefoniski.
Sūdzības ir trešdaļa no visām konsultācijām un atzinīgo vārdu skaits mazliet pārsniedzis sūdzību skaitu.
Lielākoties pacienti vēršas par informāciju, jo trūkst informācijas par pakalpojumiem. Sūdzību visvairāk par pakalpojumu kvalitāti, mediķu attieksmi, pakalpojumu pieejamību, arī cenām un medicīnisko dokumentāciju. Saņemtās sūdzības tiek risinātas ar iestādēm.
Ombuda pārstāve Marta Augucēviča stāsta, ka aptuveni 20% no visām konsultācijas ir mediķiem, lai palīdzētu viņiem uzlabot savu darbu. „Visbiežākās lietas ir informācijas pieejamība, medicīniskās dokumentācijas pieejamība, informācijas sniegšana par pacientu, jo ļoti bieži pie mums vēršas tuvinieki, kāpēc netiek sniegta informācija par pacientu. Tad ir skaidrojošais darbs, kāpēc šāda informācija netiek sniegta,” atzīmē Augucēviča.
Pērn saņemts arī gandrīz 300 pozitīvu atsauksmju par ārstiem un slimnīcām. Visbiežāk atzinīgi vārdi tiekot veltīti Vidzemes slimnīcai un Tuberkulozes un plaušu slimību klīnikai.