Ministrs skaidroja, ka viņa izpratnē, lojalitātes jēdzienam vajadzētu būt gaužām vienkāršam – ja esi Latvijas pilsonis, tad teju automātiski šim cilvēkam jābūt arī Latvijas patriotam, taču ne allaž tā ir. "Ja runājam par Krievijas maigās varas ietekmi uz Latvijas sabiedrību, tad pirmais – ir radīt labu iespaidu par Krieviju un pārliecināt, ka Krievija ir numur viens lojalitātes izvēlē. Diemžēl daļā sabiedrības šis mērķis jau ir sasniegts," sacīja aizsardzības ministrs.
Pabriks norādīja, ka šīs problēmas risināšanai ļoti būtiska ir ietekmīga sabiedriskā medija izveide, kas būtu spēcīgs konkurents no ārvalstu - pamatā austrumu - mediju gatavotajai informācijai, kurai ir savi noteikti mērķi, tostarp, piedāvājot alternatīvas kā raidījumu izvēlē, tā arī dažādu seriālu un filmu izvēlē.
Ministrs arī norādīja, ka šajā gadījumā nevar vilcināties ar tālāku Sabiedriskā medija izveides koncepcijas atlikšanu. Pabriks sacīja, ka, lemjot par jautājumu saistībā ar Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas apvienošanu, viņam, atšķirībā no citiem frakcijas pārstāvjiem un valdošajā koalīcijā ietilpstošo Nacionālo apvienību, bija atšķirīgs viedoklis.