Dienas ziņas

Atjauno procesu par uzbrukumu jaunietim ar Ukrainas karogu

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Pabeigti 30 % Ķekavas apvedceļa būvniecības darbu

Pabeigti 30% Ķekavas apvedceļa būvniecības darbu 

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Divas braukšanas joslas katrā virzienā 12 kilometru garumā. Viena braukšanas joslas katrā virzienā 5 kilometru garumā. Paralēlie ceļi un satiksmes pārvadi 21 kilometra garumā. Seši tilti un pārvadi. Deviņi apļveida krustojumi. Tāds būs jaunais Ķekavas apvedceļš. Kā pašlaik norit ceļa būvniecības darbi, un kādu apjomu no tiem būvnieki jau ir pabeiguši?

Bauskas šosejas apkārtnē pašlaik valda liela rosība. Starp vieglajiem auto nemitīgi kursē kravas mašīnas, kas ceļu būvniekiem piegādā izejvielas. Rūc traktori, darbojas ceļamkrāni. Top jaunais Ķekavas apvedceļš.

Ķekavas apvedceļa būvniecība šobrīd ir viens no vērienīgākajiem būvobjektiem Latvijā. Ik dienu darbos tur iesaistīti 400 cilvēku un 300 tehnikas vienības.

Šoferis Ivars katru dienu uz topošo apvedceļu piegādā kravas ar smiltīm.

Septiņus līdz astoņus reisus taisām. 

No kurienes vedat?

Vedam no karjera aiz Daugmales. Nav tālu. Tāpēc sanāk visu dienu vālēt. 

Tālāk smiltis ar speciālu transportlīdzekli uz topošā ceļa nogādā Jānis.

Lai jaunu gultni ieliktu, veco grābjam ārā un vedam jaunu iekšā. 

Cik stunda dienā ir jāstrādā?

Es no astoņiem līdz sešiem. Ir, kad līdz septiņiem. 

Apvedceļa būvniecība sākta pērnā gada nogalē. Šobrīd pabeigti jau 30% no darbiem. Ar aci jau saskatāmas jaunā ceļa aprises.

"Šajā brīdī esam jau mākslīgajās būvēs iznākuši ārā no zemes. Kā jūs šeit redzat, jau tiek veidotas tilta laiduma konstrukcijas, veidņu sistēmas. Darbojamies un ejam uz priekšu," izrādīja “Kekava AB” atbildīgais būvdarbu vadītājs Dzintars Blumers.

Lai novirzītu satiksmi apkārt būvobjektam, pie Baložu pagrieziena uzbūvēts jauns ceļš un divi rotācijas apļi. Par to, ka tur kādreiz atradusies vecā šoseja, liecina tikai vientuļa autobusa pietura būvlaukuma vidū.

"Kopumā Ķekavas apvedceļš būs ap 100 kilometru garš, ja mēs rēķinām vienā joslā. Vienas braukšanas joslas platumā šis ceļš būs ap 100 kilometriem. Kopumā tie būs 17 kilometri. Ceļš būs ar vairākām joslām katrā virzienā. Trasei klāt nāks arī vairāki paralēlie ceļi, infrastruktūra gājējiem un velosipēdistiem," pastāstīja  “Latvijas Valsts ceļu” pārstāve Anna Kononova.

Jaunā šoseja sāksies pie galvaspilsētas robežas un noslēgsies nedaudz tālāk aiz Rīgas apvedceļa. Līdz šim ierastos luksoforus aizstās rotācijas apļi un pārvadi. 

Kononova norādīja: "Ceļš būs drošs, un šī varēs kļūt par pirmo īsto ātrgaitas maģistrāli, kur potenciāli braukšanas ātrums varētu būt līdz 130 kilometriem stundā."

Būvdarbi jāpabeidz līdz nākamā gada beigām. Ķekavas apvedceļš top publiskās un privātās partnerības ietvaros – proti, būvnieks par saviem līdzekļiem veic projektēšanas un būvniecības darbus un pēc tam 20 gadu garumā ceļu uztur. Savukārt valsts ik gadu veic pieejamības maksu jeb, vienkāršiem vārdiem sakot, izpērk ceļu kredītā. Pēc 20 gadiem jaunā šoseja pāries valsts īpašumā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti