Operatīvie dienesti zvanītāja atrašanās vietu nākotnē varēs noteikt precīzāk un ātrāk

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Apritējuši pieci gadi, kopš neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu var sazvanīt, ne tikai zvanot uz 113. To iespējams izdarīt arī caur lietotni „E-veselības punkts”. Zvanot caur šo lietotni, dispečeram būs redzama precīza zvanītāja atrašanās vieta. Tāpat lietotnē redzama medpunktu karte un iespējams sazvanīt ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni un pievienot ģimenes ārsta kontaktus.

Šobrīd lietotni ir lejupielādējuši apmēram 50 000 Latvijas iedzīvotāju, un pērn tā palīdzējusi ap 100 gadījumu. Uzlabot iespējas noteikt zvanītāja atrašanās vietu plāno arī Iekšlietu ministrija, paredzot, ka nākotnē no jebkura viedtālruņa, zvanot uz 112, dispečeram būs daudz ātrāk un precīzāk redzamas zvanītāja koordinātes. 

Iekšlietu ministrijā gatavo risinājumu zvanītāju koordināšu noteikšanai
00:00 / 03:01
Lejuplādēt

Jau piecus gadus Latvijas iedzīvotāji savos tālruņos var lejupielādēt lietotni „E-veselības punkts”. Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta pārstāve Ilze Bukša sarunā ar Latvijas Radio uzsvēra, ka tas ļoti atvieglo brigādes izsaukšanu. Proti, zvanot caur lietotni, reizē ar zvanu dispečers saņem precīzas zvanītāja atrašanās vietas koordinātas. 

Ja cilvēks nezina, kur atrodas vai atrodas mazapdzīvotā vietā, mežā, uz lielceļa, kur noticis kāds negadījums, šādās situācijās, zvanot caur lietotni, dispečers ļoti ātri ierauga zvanītāja atrašanās vietu, pat nemēģinot skaidrot orientierus, paskaidroja Bukša. Tas var būtiski paātrināt neatliekamās medicīniskās palīdzības ierašanos nopietnos negadījumos un situācijās.

Latvijas Radio ar sociālo tīklu starpniecību uzmeklēja Lauru Sauli. Viņa šo lietotni savā tālrunī ir lejuplādējusi jau kopš tās pirmssākumiem. Viņa bieži atgādina sev, kā tā lietojama un kur telefonā atrodas, lai vajadzības gadījumā to ātri varētu pielietot.

Lietotni Laura atradusi jau pēc kāda gadījuma, kurā tā būtu ļoti noderējusi.

"Man telefonā aplikācija ir piecus gadus," pastāstīja Saule. "Tajā laikā es lasīju publikāciju par šo aplikāciju, ka ir iespējams piekļūt zvanītāja vietai, redzams, no kurienes zvanītājs zvana un izsauc ātro palīdzību. Tas bija galvenais, kāpēc es gribēju ielādēt aplikāciju, jo bija gadījums, kad bijām viesu namā kaut kur pie Siguldas un bija jāizsauc ātrā palīdzība un tad nevarējām nosaukt atrašanās vietu, kur mēs esam, jo visi bijām iebraucēji. Tas mani pamudināja, bet, par laimi, līdz šim nav nācies izmantot šo aplikāciju."

Iekšlietu ministrija strādā pie 112 tālruņa projekta. Paredzams, ka 

nākotnē, arī zvanot no tālruņa bez aplikācijas, visu operatīvo dienestu dispečeri daudz raitāk un precīzāk varēs uzzināt zvanītāja koordinātes, ja vien zvans būs no viedtālruņa.

Iekšlietu ministrijas informācijas centra priekšnieka vietnieks Raimonds Kokarevičs paskaidroja, ka šobrīd atrašanās vieta tiek noteikta, pateicoties mobilo sakaru operatora bāzes stacijām.

"Atrašanās vieta šobrīd ir diezgan neprecīza. Pilsētā 500 metri un uz augšu. Ārpus pilsētas tie ir vairāki kilometri," teica Kokarevičs. "Šobrīd divas lielākās kompānijas – „Google” un „Apple” - ir savās operētājsistēmās izstrādājušas risinājumu, kas paredzēs vietas noteikšanu, izmantojot lietotāja gala iekārtā iebūvēto GPS raidītāju. Tādā veidā atrašanās vieta būs daudz precīzāka."

Kokarevičs gan nevarēja nosaukt precīzu laiku, kad šī sistēma tiks ieviesta, jo šobrīd vēl norisinās sarunas ar uzņēmumu „Google” par juridiskiem jautājumiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti