Olainē izvietots luksofors, kas reaģē uz pārsniegtu ātrumu un ieslēdz sarkano signālu

Izvēlētā vieta līdz šim bijis melnais punkts Latvijas ceļu kartē. Tagad gājēji šeit var justies droši, bet autovadītāji nav pieraduši un var radīt arī bīstamus manevrus, jo īpaši tāpēc, ka sarkanā gaisma iedegas teju nepārtraukti.

Olainē uz Jelgavas šosejas izvietots otrais luksofors, kas reaģē uz pārsniegtu atļauto braukšanas ātrumu un apstādina automašīnas, iededzot sarkano signālu. Izvēlētā vieta līdz šim bijis melnais punkts Latvijas ceļu kartē. Tagad gājēji šeit var justies droši, bet autovadītāji nav pieraduši un var radīt arī bīstamus manevrus, jo īpaši tāpēc, ka sarkanā gaisma iedegas teju nepārtraukti.

 

Edgars Jelgavas šoseju pie Olaines šķērsojis bieži, un tas bijis bīstami, tomēr tagad, kad uzstādīts luksofors, velobraucējs jūtas drošāk. Arī satiktais Aleksandrs uzsver, drošāk ir šķērsot ielu, bet autobraucējiem situācija izveidojusies bīstama:

"Luksofors, protams, ir laba ideja, bet tas, cik bieži tas ieslēdzas, - slikta. Vakar, piemēram, te bija divas avārijas, jo visi pieraduši, ka luksofora nav un brauc ar lielu ātrumu, tad strauji bremzē un babah! Ja ir poga gājējiem, pienāc, piespied, pārej pāri un viss kārtībā, bet tagad visu laiku deg sarkanā gaisma, tā ir kaut kāda nejēdzība."

Neviens no sastaptajiem nezināja, ka ne tikai gājēji, bet arī autovadītāji, pārsniedzot ātrumu, nosaka, kāda gaisma luksoforā iedegsies. Latvijas Valsts ceļi šeit uzstādījuši jau otro luksoforu, kas reaģē uz autobraucēju ātruma pārkāpumiem. Tāds pats ir arī Babītē. Par to, ka darbojas sistēma, kas fiksē ātrumu, liecina pirms luksofora uzstādītā foto radaru zīme.

Gājēju pāreja uz šosejas ir viens no melnajiem punktiem kartē. 10 gadu laikā šeit notikuši vairāk kā 90 satiksmes negadījumi, bojā gājuši 11 cilvēki, 28 ievainoti. Ceļu satiksmes drošības direkcijas iepriekš jau izteikusies, ka luksoforiem vajadzētu arī pievienot ātruma mērītājus, bet gājēju pārejai uz šosejas jābūt regulējamai.

Ceļu satiksmes drošības direkcija norāda, ja tiek izmantota fotoradaru zīme, tad jāpaskaidro autobraucējiem, ka šoreiz zīme nenorāda uz foto radaru, bet gan vispār uz ierīci, kas fiksē ātrumu. Juridiskās daļas vadītājs Jaņis Golubevs atzīst, ja autovadītāji nepārzina ceļu, tas var radīt bīstamību. Latvijas Valsts ceļi atzīst, ka sākotnēji autobraucējiem ir jāpierod pie jaunās sistēmas, kad tas izdevies, tad līdzīgi kā Babītē, pie luksofora rindas neradīsies. Ceļu satiksmes drošības direkcija gan aicina arī valsts ceļus ņemt vērā foto radaru piemēru un drošības dēļ nestādināt automašīnas pie sarkanās gaismas, ja ātrums nav pārsniegts par 10 kilometriem stundā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt