Dienas ziņas

Top spēka zīmju stabs

Dienas ziņas

Sporta klubi: atbalsta mehānisms mūs nesasniedz

Tūrisma audiogids – mācību līdzeklis skolotājiem

Ogres skolās tūrisma audiogidu izmanto kā mācību līdzeklis stundās

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Attālināto mācību process licis skolotājiem meklēt arvien jaunus veidus, kā skolēniem nodrošināt mācību vielas apguvi un radīt par to interesi. Ogres pusē risinājums rasts, talkā ņemot tūrisma centra izveidoto audiogidu.

Anete Lasmane ir Ogres sākumskolas skolotāja, kurā attālinātajās mācību stundās izmanto tūrisma centra izveidoto audiogidu. Tas nodrošina iespēju skolēniem gan mācīties brīvā dabā, kā arī darboties ar viedierīcēm. 

“Bērni saņēma šāda veida izveidoto plakātu “Mācies ar audiogidu”, kurā ir pieci soļi, kā viņiem jādarbojas: ka jāpaņem viedtālrunis vai planšetdators, tad jālejupielādē lietotne “Ogres novadnieks”, un tad jāizpilda tests, kas pieejams klāt pievienotajā materiālā,” pastāstīja skolotāja Lasmane.

Šādas izglītojošas nodarbības ir veids, kādā bērni var izmantot tehnoloģiskos rīkus lietderīgi. Lai atbildētu uz testa jautājumiem, skolēniem individuāli jāklausās un jālasa informācija, kā arī jāapmeklē objekti pilsētvidē. 

“Noteikti bērniem patīk, ka jautājumi ir īsi, saprotami un viņi var atrast informāciju, neizmantojot pieaugušo palīdzību, kas ir svarīgi,” pastāstīja skolotāja.

Sākotnēji šī viedās pedagoģijas ideja tika piedāvāta vēstures skolotājiem, taču audiogida mobilās aplikācijas iespējas izrādījušās noderīgas arī citās mācībstundās. 

“Mazajiem izveidoja viktorīnu, un sporta skolotāji arī sazinājās ar mums. Jo mobilajā aplikācijā pieejami ne tikai audiogida stāsti, bet arī maršruti gan kājāmgājējiem, gan velobraucējiem,” pastāstīja Ogres Tūrisma informācijas centra speciāliste Baiba Zača.

“To var izmantot gan kā klausīšanās uzdevumu daļu, to var izmantot kā rakstīšanas uzdevumu, lasīšanas uzdevumu integrētu. Jo bērni sāka runāt, cik tad vispār ticama ir informācija. Jo izrādījās, ka audiogids saka, ka, piemēram, skulptūra uzstādīta 1958. gadā, bet kaut kur tīmeklī viņi atraduši, ka 1967. Un te uzreiz parādās viedās pedagoģijas pozitīvā lieta, ka meklē, kam tu ticēsi, kurš ir tas informācijas avots, kas tev šķitīs un kāpēc svarīgāks,” pastāstīja Jaunogres vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja Vija Ziemele.

Audiogidu vēstures stundās izmanto arī Suntažu vidusskolā, kur 1. aprīlī tiks rīkota alternatīvā mācību diena ar uzdevumu katram skolēnam izvēlēties vienu no audiogida maršrutiem un to iziet, iepazīstot savu tuvāko apkārtni. 

“Piemēram, 9.–12. klašu vēstures un sporta un ne tikai, latviešu valodas un dabas zinību ietvaros aicināts izvēlēties kādu no šajā aplikācijā piedāvātajiem maršrutiem. Un tādā veidā iepazīt sava pagasta apkārtni vai doties plašāk uz Madlienas pagastu, Ķeipeni vai Ogres pilsētu,” norādīja Suntažu vidusskolas vēstures skolotāja Ilze Ludāne.

“Es mēģinu pārliecināt arī ikdienā savus kolēģus, ka ir jāmēģina, jādara, jādarbojas un var atrast daudz. Kā jau es teicu kolēģiem, var atrast 10 tūkstošus veidu, kā tas darbojas citādāk,” piebilda sākumskolas skolotāja Lasmane.

Audiogidu Ogrē plānots papildināt ar vēl 44 stāstiem, veidojot jaunus piedāvājumus arī skolām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti