Panorāma

Panorāma

Panorāma

Tūkstošiem autoru veido «Stāstu segu» Latvijai

Ogre apsver iebraukšanas maksas ieviešanu

Ogrēnieši un autopārvadātāji noraida ideju ieviest iebraukšanas maksu Ogrē

Ogres iedzīvotāji un autopārvadātāji negatīvi vērtē Ogres novada domes ideju piemērot nodevu par iebraukšanu Ogrē un Ogresgala pagastā.

Jau vēstīts, ka Ogres novada dome plāno citu teritoriju iedzīvotājiem piemērot nodevu par iebraukšanu Ogres pilsētā un Ogresgala pagastā. Šāds priekšlikums pašvaldībā tiek apsvērts, jo novadam nepietiek līdzekļu, lai uzturētu centrālo autoceļu. Pašvaldība vēlas, lai rūpes par to pārņemtu valsts, pretējā gadījumā biedējot ar iebraukšanas maksas ieviešanu.

Autošosejas A6 posms, kas visai Ogrei vijas cauri vismaz piecu kilometru garumā, pieder Ogres pašvaldībai. Lai gan tā uzturēšanā ar savu līdzfinansējumu piedalās arī valsts, Ogres pašvaldība tam ik gadu atvēl apmēram 120 000 eiro. Pašvaldībā uzsver – tas ir par dārgu, un tagad problēmu piedāvāts risināt, ieviešot iebraukšanas maksas.

Novada domes priekšsēdētājs Egils Helmanis uzsver – līdzīgi ceļu posmi uz A6 šosejas stiepjas arī caur Salaspils vai Ķeguma pašvaldībām, bet ir valsts īpašumā.

Papildus paša ceļa uzturēšanai pašvaldība ik gadu 30 000 tērē tā  apgaismojumam, kamēr valsts dotācija ir vien 40 000 eiro gadā.

Ar ideju par iebraukšanas maksu dome atvērusi diskusiju par autoceļa nodošanu valstij. “Visi ļoti labi apzinās, ka viens likums, viena taisnība valstij – ja ir valsts nozīmes ceļš, tas ir jāuztur valstij vai arī jāmaksā par to pilnībā. Vai pašvaldībai būtu no savas naudas jāmaksā par valsts ceļa uzturēšanu? Es domāju, ka nē,” argumentē Helmanis.

Viņš uzsver – ja valsts ceļu nepārņems savā īpašumā, Ogre Ministru kabinetā virzīs jautājumu ne tikai par maksas ieviešanu uz A6 posma, bet arī visā pilsētā. Ogres iedzīvotājiem gan tā nebūšot jāmaksā. “Tas ir eiro par dienu par iebraukšanu Ogrē. Tā būtu iespēja vismaz saņemt naudu, lai samaksātu par ceļu uzturēšanu. [..],” pauž Helmanis.

Tikmēr pašu ogrēniešu viedoklis par pašvaldības ieceri ir noraidošs.

“Ja mēs būtu kūrortpilsēta, par to vēl varētu domāt, bet mēs jau esam guļamrajons Rīgai,” saka Līga. Vēl asāka ir Maruta, kas šo sauc smieklīgu un absurdu ideju. Šaubās arī Imants un Vilhelmīne. Viņa piezīmē: “Jo vairāk ļaudis būs Ogrē, jo mēs būsim bagātāki”.

Pret iebraukšanas noteikšanu pilsētā iebilst arī autopārvadātāju asociācija “Latvijas auto”.

“Pārvadātāji jau šobrīd maksā gan transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļus, gan akcīzes nodokļus degvielai, gan vinjetes. [..] Nekur tādas prakses Eiropā nav, kur pagasti, vai pagastu pilsētas pieņemtu šādu lēmumu,” stāsta asociācijas vadītājs Valdis Trēziņš.

Helmanis gan uzsver – ja valsts ceļa posmu pārņemšot, jautājums par iebraukšanas maksām netiks virzīts. Tiesa, jau tagad pašvaldība uzsākusi detālplānojumu, kura mērķis ir izpētīt, cik daudz spēkratu iebrauc Ogrē un cik lielus ieņēmumus varētu gūt no iebraukšanas maksas ieviešanas.

Satiksmes ministrijas viedokli Latvijas Televīzijai neizdevās iegūt.

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti