Ogrē sadārdzinās lifta-pacēlāja izbūve

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

40 gadus pēc izbūves gājēju tunelis Ogrē būs pieejams arī cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Iecerētā lifta-pacēlāja izbūve gan nesokas tik raiti, kā plānots, un kopš pagājušā gada, kad remontu sāka, sadārdzinājums ir par 115%. Pašvaldībā uzskata, ka iemesls visām ķibelēm ir neprecīzā informācija vēsturiskajos projektos.

Drošākā vieta, lai šķērsotu dzelzceļu Ogrē, ir 1978. gadā izbūvētais gājēju tunelis. Tomēr tas nav ērts ne senioriem, ne jaunajām māmiņām un pavisam nepieejams ir cilvēkiem ratiņkrēslos.

"Es esmu jauns, man nav grūti, bet vecākiem cilvēkiem, protams, ir grūti.

Zinu, ka viens invalīds ratiņos brauc apkārt puspilsētai, lai nokļūtu sliedēm otrā pusē," stāsta ogrēnietis Vladimirs.

Pagājušajā vasarā iepirkuma konkursa uzvarētājs bija apņēmies par nepilniem 120 000 eiro iebūvēt abos tuneļa galos lifta pacēlājus. Tomēr nule noslēdzies vēl viens iepirkumu konkurss kāpņu nomaiņai, kas projektu sadārdzinās vēl par 130 000 eiro.

"Pie pacēlāja izbūves nācās demontēt arī vecos granīta pakāpienus, un atklājās, ka laidi, uz kuriem novietoti pakāpieni, ir neapmierinošā stāvoklī. Tiem bija atslāņojusies armatūra, un likt atpakaļ noslīpētus un piezāģētus pakāpienus būtu pilnībā nepareizi, un līdz ar to tika izsludināts jauns iepirkums. Mums bija atklāts konkurss, un tādu būvnieks iesniedza. Mēs jau esam to arī izvērtējuši," saka Ogres novada infrastruktūras veicināšanas nodaļas galvenais speciālists Pēteris Preiss.

Kāds ogrēniešiem labi zināms kungs, kurš darba mūžā esot bijis celtnieks, bilst, ka atvieglot dzīvi cilvēkiem ar īpašām vajadzībām varēja daudz vienkāršākā veidā un tērējot mazāk naudas.

"Tas ir ļoti dārgs, un arī ekspluatācija ar laiku ļoti dārgi izmaksās, bet, ja būtu vienkārši lēzena nobrauktuve, tas neko nemaksātu," domā ogrēnietis Pēteris Andžs.

Šādu risinājumu gan infrastruktūras veicināšanas nodaļas galvenais speciālists noraida, jo lēzenās nobrauktuves drošība, īpaši ziemā, būtu atkarīga no cilvēciskā faktora, proti sētnieka čakluma.

Preiss gan piekrīt, ka projekta izmaksas būtu mazākas arī tad, ja gan kāpņu nomaiņa, gan pacēlāja izbūve būtu vienā iepirkumā, bet neesot bijis pamats domāt, ka kāpnes būs jāmaina.

"Protams, ka neviens ekspertīzi netaisīja. Projektētājs pieņēma tuneļa konstrukcijas uz rasējumu pamata, kas viņam bija pieejami,"

atzīst Ogres novada infrastruktūras veicināšanas nodaļas galvenais speciālists.

Tuneļa remontu plānots pabeigt līdz jūnijam. Gandrīz 258 000 eiro vērtais remonts cilvēkiem ar īpašām vajadzībām ļaus nokļūt tikai līdz autoostai un dzelzceļa stacijai, bet ne uz perona, kur ved "Latvijas dzelzceļam" piederošas kāpnes.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti