Olimpiādē izmantotajā programmēšanas valodā sarežģītie kodi nav jāraksta pašam, bet jāsavieno jau gatavi kodu bloki, kas ļauj programmēt spēles, komiksus, kā arī risināt matemātiskus uzdevumus. Lai arī programmēšana ir eksaktā zinātne, pēc olimpiādes organizētāju teiktā, skolēni uzdevumu risināšanai piegājuši ļoti radoši.
„Viņiem gribas to tādu skaistu padarīt, nevis tehniski izpildīt prasības, lai programma pareizi strādā, bet skaistu padarīt, noformēt,” secina olimpiādes organizētājs Raivis Ieviņš.
Bet Rīgas 45.vidusskolas skolnieks Dzintars atzīst:
„Vienkārši liekas interesanti, nesen uztaisīju scratchā zīmēšanas programmu, jau mazie brālēni un māsīcas ievērtēja - biju ielicis tajā pašā dienā -mācītās zināšanas par simetriju.”
Kopumā sacentās aptuveni simt labākie jaunie programmētāji vecuma grupās no 4. līdz 6., kā arī no 7. līdz 9. klasei. Bet iespēju sacensties jaunākajā grupā bija izcīnījuši arī vairāki trešklasnieki.