Svētdienas “Wizz Air” reisa Liverpūle – Rīga (W62512) kavējums piesaistīja lielu britu mediju uzmanību un sašutuma vētru sociālajos tīklos.
Liverpūles laikraksts “Echo” vēstīja, ka 170 pasažieri izlidošanu gaidīja 28 stundas. Saskaņā ar laikraksta informāciju, reiss kavējās saistībā ar lidmašīnas neplānoto tehnisko apkopi.
Saskaņā ar grafiku lidmašīnai bija jāizlido svētdien, 10. jūlijā, pulksten 18.00. Bet reiss tika atcelts, un pasažieri izmitināti viesnīcā, informējot, ka nākamais reiss izlidos pirmdien pulksten 07.00 no rīta. Lidostā gan izrādījās, ka reiss pārcelts vēlreiz – uz pirmdienas vakaru, pulksten 19.00, un vēlreiz līdz pulksten 21.30. “Echo” ziņo, ka lidmašīna devusies ceļā pirmdien pulksten 22.20. Saskaņā ar portāla “Flightradar24.com” informāciju lidmašīna Rīgā piezemējusies otrdienas naktī pulksten 1.33.
Saskaņā ar “Echo” informāciju, lidsabiedrība kavēšanos skaidroja ar neplānotu tehnisko apkopi.
Taču arī otrdien, 12.jūlijā, pēcpusdienā Rīgas lidostas mājaslapa liecināja, ka kavējas gandrīz visi “WizzAir” reisi.
Reisa Rīga – Eindhovena (W62525) izlidošana atlikta no pulksten 7.10 uz 17.20, reisi Rīga – Oslo un Rīga – Donkastera-Šefilda (W62579 un W62509) atlikti no pulksten 13.05 un 17.35 uz divām stundām.
Kavējas arī “WizzAir” reisu ielidošana no Barselonas (W62564) par aptuveni 15 stundām, no Eindhovenas (W62526) — par 2 stundām un 20 minūtēm (gaidāms, ka ielidos 16.50), no Oslo (W62580) — par 3 stundām (gaidāms, ka ielidos 19.25).
Rīgas lidosta informēja, ka nav saņemti paziņojumi no lidsabiedrības, un, visticamāk, kavēšanās saistīta ar to, ka viena reisa atlikšana izraisīja ķēdes reakciju.
“WizzAir” informācija tviterī liecina, ka kavējas reisi arī citās lidostās. Aviokompānija aicināja pasažierus iesniegt sūdzības, lai viņiem varētu izmaksāt kompensāciju.
@wasabiparker We ask you to send us a detailed complaint to get the refund here: https://t.co/wtl1lySkiS under the "Flight delay" section.
— wizzair.com (@wizzair) July 12, 2016
Aviokompānijas pārstāvis mikroblogu vietnē “Twitter” portālam Rus.lsm.lv uz jautājumu par notiekošo vien norādīja, ka “notikumi vēl tiek izmeklēti”, un atvainojās pasažieriem, kā arī aicināja viņus būt pacietīgiem. Uz jautājumiem par kopējo kavēto reisu skaitu un to pasažieru skaitu netika atbildēts.
@lsm_ru This case is still under investigation. We kindly ask our customers for patience and we apologize for any inconvenience.
— wizzair.com (@wizzair) July 12, 2016
Savukārt Viļņas un Kauņas lidostās “WizzAir:” sarakstos būtisku izmaiņu otrdien `pēcpusdienā nebija.
Trešdien uzņēmums informēja, ka “10. jūlijā reiss W6 2512 no Liverpūles uz Rīgu kavējās līdz nākamajai dienai, jo lidmašīnai bija vajadzīga neplānota tehniskā apkope”.
““WizzAir” lidojumi atbilst grafikam par 99,9 %, atspoguļojot lidsabiedrības uzskatu, ka mums ir jānogādā pasažieri turp, kur viņiem vajag nokļūt, pat tad, kad būtu vienkāršāk atcelt lidojumu. Lai nebūtu jāatceļ šis lidojums, mēs pēc iespējas ātrāk pabeidzām nepieciešamo apkopi, bet vajadzīgās rezerves daļas piegāde aizņēma vairāk laika, nekā paredzēts. Saskaņā ar “WizzAir” politiku un attiecīgajiem noteikumiem klientiem tika nodrošināti kuponi vairākām maltītēm un, ja nepieciešams, izmitināšana viesnīcā. Reiss izlidoja pulksten 22:05 pēc vietējā laika.
“WizzAir” patiesi atvainojas visiem cietušajiem klientiem par šīs kavēšanās sagādātajām neērtībām, bet mūsu apkalpju un pasažieru drošība ir mūsu galvenā prioritāte,” norādīja “WizzAir” uzņēmuma komunikācijas pārstāvis Gābors Vāsārheji.