Nodokļu maksātājiem saziņa ar VID plānota tikai elektroniski

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Saeima pirmajā lasījumā atbalstījusi grozījumus nodokļu un nodevu likumā, kas paredz, ka iesniegumus Valsts ieņēmumu dienestam (VID) nodokļu administrēšanas jautājumos no 2021. gada nodokļu maksātāji varēs iesniegt tikai elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS), informēja parlamenta Preses dienestā.

Plānots, ka jebkurš iesniegums, kurā ietverts VID kompetencē esošs lūgums, sūdzība, jautājums vai priekšlikums, kā arī gada ienākumu deklarācija, būs jāiesniedz tikai elektroniski.

Izmaiņas plānots ieviest pēc gada – no 2021. gada 1. janvāra, lai personas, kas nav EDS lietotājas, varētu apgūt iemaņas darbam ar elektronisko sistēmu, ka arī lai VID varētu izglītot un informēt iedzīvotājus par gada ienākumu deklarācijas aizpildīšanu un iesniegšanu elektroniski.

Lai persona varētu lietot EDS, tai būs jāreģistrējas kā elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietotājam. To varēs izdarīt tiešsaistē, autentificējoties ar internetbanku, elektronisko identifikācijas karti vai drošu elektronisko parakstu. Tāpat par EDS lietotāju varēs kļūt, personīgi iesniedzot rakstisku iesniegumu VID un apliecinot savu identitāti. VID iesniedzēju reģistrēs kā EDS lietotāju un tam piešķirs lietotājvārdu un paroli. 

Likuma grozījumi rosināti, lai paātrinātu informācijas apriti un samazinātu administratīvo slogu gan nodokļu maksātājiem, gan nodokļu administrācijai. Patlaban VID nodokļu maksātājiem nodrošina vairāk nekā 220 dažāda veida pakalpojumus nodokļu (nodevu) administrēšanas un muitas jomā.

VID dati liecina, ka 2018. gadā no fiziskajām un juridiskajām personām saņemti turpat 95 tūkstoši, bet 2019. gada pirmajos septiņos mēnešos virs 50 tūkstošiem dokumentu papīra veidā – norādīts grozījumu anotācijā. 

Tāpat VID statistika liecina, ka

ik gadu apmēram 18% no gada ienākumu deklarācijām tiek iesniegtas papīra veidā,

un to atbilstoša apstrāde VID 2017. gadā izmaksāja vairāk nekā divus miljonus eiro. 

Apspriežot iecerētās izmaiņas, par likumprojekta virzību atbildīgās Budžeta komisijas sēdē izskanēja vairāki jautājumi, tostarp par to, cik samērīga ir pilnīga pāreja uz saziņu elektroniski. Tika uzsvērts, ka ikvienam, kam ir nepieciešams, piemēram, noskaidrot kādu interesējošu jautājumu, iesniegt sūdzību vai apstrīdēt pieņemtu lēmumu, ir jānodrošina iespēja to izdarīt.  

Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektore Ieva Jaunzeme, kā arī Finanšu ministrijas pārstāvji iepriekš deputātiem apliecināja, ka vairākus jautājumus plānots risināt, sniedzot priekšlikumus likumprojekta otrajam lasījumam, tostarp par nodokļu administrācijas ieceri fiziskajām personām piedāvāt parakstīt jau priekšaizpildītu ienākumu deklarāciju no VID rīcībā esošajiem datiem. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti