Bauskas novada domes avīze, kas pie iedzīvotājiem bez maksas nonāk reizi mēnesī, līdzīgi kā daudzviet citās pašvaldībās ir reģistrēta kā masu informācijas līdzeklis. Lai arī vizuāli tā cenšas līdzināties tautā sauktajai „mazajai avīzītei”, deputāti uzskata, ka tā aizpilda savu nišu.
Informācija gan tiek aplūkota tikai no viena - domes skatu punkta, bet sešu pastāvēšanas gadu laiks ir bijis pietiekams, lai iedzīvotāji to sauktu par objektīvu. Piemēram, Dace, jautāta par to, vai laikraksts sniedz daudzpusīgu informāciju, atbild ar pretjautājumu – „vai tad nē?”
Uzklausot vairākkārt izskanējušo kritiku no mediju ekspertiem, kā arī vairoties no opozīcijas deputātu kritiskā viedokļa, Izglītības, kultūras un sporta lietu komitejas sēdē tika skatīti grozījumi laikraksta nolikumā, kas paredz, ka
domes avīzē nebūs vietas komercinformācijai, kā arī atklātai vai slēptai politiskajai reklāmai, ko izvērtēs domes sabiedrisko attiecību nodaļa.
„Šis jautājums ir tāds ļoti sarežģīts, jo tā īsti nodefinēt, kas ir atklātā vai slēptā reklāma mēs nevaram. Būtībā paužot savu viedokli novada laikrakstā, tā ir politiska reklāma jebkurā gadījumā. Vai tā ir deputāta sleja vai priekšsēdētāja sleja...” saka Bauskas novada domes deputāts Jānis Rumba („Vienotība”).
Grozījumos arī paredzēts, ka turpmāk laikrakstā publicējama tikai patiesa un precīza informācija un tajā nav vietas arī godu un cieņu aizskarošām ziņām un neobjektīviem secinājumiem par izdevuma dibinātāju, proti, domi, tās iestādēm, amatpersonām un darbiniekiem.
„Mums jau katram liekas, ka mēs to darbu darām godprātīgi. Ja nākas lasīt, ka mēs pakļaujamies kādam noteikta cilvēka teiktam viedoklim, ka mums nav sava viedokļa, tad mums tas šķiet aizvainojoši,” saka domes Izglītības, kultūras un sporta lietu komitejas vadītāja Inita Nagņibeda (VL-TB/LNNK).
Plānots, ka grozījumi pašvaldības laikrakstā, kas nodokļu maksātājiem gadā izmaksā nedaudz vairāk par 18 000 eiro, stāsies spēkā šā gada 1.novembrī.
Jau vēstīts, ka reģionālie laikraksti ir nemierā ar pašvaldību finansētiem izdevumiem – īpaši ar tiem, kas atļaujas ieiet reklāmas tirgū un piedāvāt reklāmas laukumus par dempinga cenām, radot negodīgu konkurenci. Tādēļ, piemēram, reģionālais laikraksts "Bauskas Dzīve" grasījās vērsties un lūgt palīdzību Konkurences padomē (KP).
Kā iepriekš vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "De facto", KP jau ir pievērsusies šai problēmai, norādot, ka pašvaldību iejaukšanās mediju tirgū apdraud mediju pastāvēšanu. KP šovasar publicētā dokumentā piedāvā aizliegt pašvaldībām dibināt savus medijus. Līdzīgs projekts top arī Kultūras ministrijas gaiteņos.