Neuzmanīgu autovadītāju dēļ Rīgā preces piegādāt kļūst sarežģītāk; vietvara grasās risināt problēmas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Piegādāt preces līdz pasūtītājiem Rīgas centrā kļūst arvien grūtāk. Satiksmes organizācijas dēļ vairākās ielās būtiski sarūk pasūtījumu skaits. Tā informēja piegādātāju uzņēmēju pārstāvis, norādot, ka preču transportam paredzētās stāvvietas aizņem privātpersonas. Šī iemesla dēļ piegādātāji spiesti meklēt brīvas vietas citviet, spēkratus novietojot tālu no adresāta un tādējādi kavējot piegādi. Rīgas dome apņemas uzņēmējiem paredzēto stāvvietu skaitu palielināt, norādot, ka aktīvs darbs jāveic arī likumsargiem.

Neuzmanīgu autovadītāju dēļ Rīgā preces piegādāt kļūst sarežģītāk; vietvara grasās risināt problēmas
00:00 / 05:31
Lejuplādēt

Blaumaņa ielā starp Krišjāņa Barona un Marijas ielu kopā ar Edgaru Kohu no uzņēmuma "Transport Partners", kura paspārnē ir vairākas lielas ekspeditoru kompānijas, Latvijas Radio novēroja, ka preču piegādes mikroautobusa vadītājs, iespējams, ieraugot kravas transporta piegādei paredzētās stāvvietas, piebremzē. Taču, nokļūstot tuvāk, izrādās, ka vietas ir aizņemtas ar vieglajām automašīnām, kas acīmredzami preces nepiegādā. Tāpēc mikroautobusa vadītājs spiests doties tālāk.

Apstaigājot vairākus kvartālus, varēja novērot, ka preču piegādei paredzētās stāvvietas daudzviet ir aizņemtas, tostarp Pērses ielā blakus krustojumam ar Marijas ielu.

"Ir atstātas divas smukas vietas, kur novietot divas kravas automašīnas vai pat trīs busiņus. Taču mēs redzam, ka šeit stāv vieglās automašīnas, kas ir aizņēmušas šīs vietas.

Līdz ar to šoferīši, kas brauc, nevar apstāties. (..) Šīs vietas atšķiras. Es šodien speciāli izbraucu apli pa pilsētu, un teikšu godīgi – ir vietas, kas bija brīvas. Piegāžu transports tās varēja izmantot. Bet ir vietas, kuras sistemātiski tiek aizņemtas – vai nu viena, vai visas vietas ir aizņemtas. Tā diemžēl ir tāda ikdiena. Sākam kavēt piegādes. Situācija summējas. Beigās runa nav tikai par vienu klientu, pie kura esam nokavējuši. Runa ir, ka visu dienu sāc kavēt. Protams, mēs saņemam daudzas sūdzības no klientiem [ar jautājumu], kur jūs bijāt? Kāpēc tā noticies?" stāstīja Kohs.

Autostāvvieta Rīgā, Blaumaņa ielā.
Autostāvvieta Rīgā, Blaumaņa ielā.

Ja autostāvvietas ir aizņemtas, piegāžu transportam sarežģījumus mēdz radīt arī velojoslas, uz kurām vadītāji spēkratus spiesti atstāt. Tādas problēmas rodas Aleksandra Čaka un Marijas ielā, norādīja Kohs, atzīstot, ka piegāžu skaits uz šīm un citām ielām, kur ir līdzīga situācija, ar katru gadu samazinās.

Problēmai pievērsušies arī Rīgas domē. Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komitejas sēdē informēja, ka pēdējos divos gados pašvaldība ierīkojusi 74 autostāvvietas, kas paredzētas preču piegādei. Kohs vietvaras centienus vērtēja atzinīgi, uzsverot, ka tādu vietu vajag vairāk. Smagas preces pasūtītājiem nereti nākas nest pat kvartālus tālu. Tāpēc klāt pie jaunu stāvvietu izveides viņš aicināja paplašināt piegādātājiem iespējas novietot spēkratu tuvāk pasūtītājam.

Uz iespējām novietot spēkratus ārpus stāvvietām skeptiski raugās apvienības "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvis Kārlis Krēķis, uzsverot, ka cilvēku drošībai jābūt svarīgākai par peļņu.

"Pašam nācies piedzīvot, ka centrā busi brauc pilnā ātrumā pa ietvēm vienkārši, lai piebrauktu tuvāk kādām durvīm. Jāsaprot, ka pilsētai tas rada zaudējumus. Segums tiek bojāts. Tas ilgtermiņā radīs problēmas gājējiem. Tas viss jāremontē. Līdzīgi kā tiek izbraukāta zaļā zonā. Tas rada putekļu piesārņojumu," atzīmēja Krēķis.

Autostāvvietas Rīgas centrā.
Autostāvvietas Rīgas centrā.

Ārpus stāvvietām piegādātājiem spēkratus dažviet traucē novietot ceļu norobežojošās atdures, kas nodala velojoslu no brauktuves. Tādas esot sastopamas, piemēram, Bruņinieku ielā. Lai gan Jānis Vaivods no Rīgas domes Satiksmes departamenta pieļāva, ka nākotnē atdures varētu pazust, to vietā, iespējams, parādīsies citi šķēršļi.

"Lai cik tas nebūtu patīkami piegādātājam, tomēr pirms šī kvartāla un aiz kvartāla ir iespējas novietot transportlīdzekli. Bruņinieku ielas gadījumā – mēs runājam par vienu kvartālu, kurā nav iespējams novietot transportlīdzekli –, tas, manuprāt, ir samērīgi ar sabiedrības interesēm. (..) Piegādātāji sāk izvēlēties dabai draudzīgākus risinājumus. Pasaulē ir pilsētas un valstis, it īpaši vasaras sezonā, kur tiek izmantoti arī piegādes velosipēdi, Cargobike," sacīja Vaivods.

Domes opozicionārs Andris Morozovs no partijas "Saskaņa" norādīja, ka sabiedrība primāri ir jāizglīto, nevis jāpārmāca ar sodiem, kuru skaits pieaug. Pašvaldības policijas dati liecina, ka pērn visa gada laikā par stāvēšanas un apstāšanās noteikumu neievērošanu reģistrēti 33 000 pārkāpumu, savukārt šī gada četros mēnešos to skaits jau ir teju 15 000.

Lai rastu kompromisu starp uzņēmējiem un sabiedrību, dome apņēmusies arī turpmāk palielināt piegādātājiem paredzēto stāvvietu skaitu.

Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks no "Jaunās Vienotības" vienlaikus norādīja, ka aktīvs darbs jāveic policijai, kas kontrolētu autovadītājus, kuri privātās mašīnas, novieto piegādes transportam paredzētajās vietās. Likumsargiem tas gan var sagādāt grūtības, jo iestādē trūkstot 140 darbinieku.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti