NEPLP sola vērtēt «Rossija RTR» aizstāšanu ar «Rossija-24»

Pēc aizlieguma Latvijā teritorijā retranslēt kanālu „Rossija RTR” vairāki kabeļoperatori tā vietā nolēmuši raidīt kanālu „Rossija-24”. Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) sola uz to reaģēt.

No otrdienas ir stājies spēkā trīs mēnešu aizliegums Latvijas teritorijā retranslēt kanālu „Rossija RTR”. NEPLP šādu lēmumu bija pieņēmusi, jo secinājusi, ka šī Krievijas valsts televīzijas pārziņā esošā kanāla ziņu raidījumos notikusi kara propaganda saistībā ar situāciju Ukrainā.

Taču tagad vairāki Latvijas kabeļoperatori „Rossija RTR” vietā nolēmuši raidīt kanālu „Rossija-24”, kas diennakti raida tieši Krievijas valsts televīzijas ziņas. Šo situāciju ir pamanījusi arī elektronisko mediju padome, kas sola uz to reaģēt.

„No juridiskā viedokļa jāskatās uz administratīvā lēmuma būtību, kāds ir tā gars un būtība. Neapšaubāmi lēmumā ir runa par „Rossija RTR” ziņu raidījumiem, kas saucas „Vesti”. Tad, lūk, „Rossija-24” primāri sastāv no šiem ziņu raidījumiem, kā jau nosaukums liecina, tas ir ziņu kanāls,” skaidro padomes priekšsēdētājs Ainārs Dimants.

Reaģējot uz to, NEPLP izsūta vēstules kabeļoperatoriem ar norādēm par sekām, kas var iestāties.

Dimants arī norāda, ka kanālu „Rossija-24” var rādīt tikai tie, kas ir saņēmuši retranslācijas atļauju. „Mēs katru šo gadījumu pārbaudīsim,” sola NEPLP vadītājs un aicina skatītājus par to informēt.

„Skatīsimies uz to, kas ir šis programmas saturs, veiksim monitoringu un attiecīgi vērsīsimies, ja tiks konstatēti pārkāpumi. Visticamāk, tiks konstatēti, jo militārā agresija turpinās, un visas pazīmes liecina, ka kara propaganda šajā kanālā notiek,” sacīja Dimants. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti