NEPLP soda LTV par pārkāpumiem raidījumā «Zili brīnumi»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) nolēma uzlikt 5000 eiro administratīvo sodu Latvijas Televīzijai par reklāmas pārkāpumiem raidījumos „Zili brīnumi“, informēja padome.  

Izskatot administratīvā pārkāpuma lietu, NEPLP konstatēja, ka LTV pārraidītajos raidījumos „Zili brīnumi“ (raidījumi bija ēterā no 2014. gada oktobra līdz šā gada februārim) vizuālais noformējums atgādina zinātkāres centra „Zili brīnumi“ noformējumu, raidījuma pauzēs tiek pārraidīts raidījuma nosaukums ar Zinātkāres centra „Zili brīnumi” vizuālo fonu, un tas uzskatāms par slēpto reklāmu.  

Biedrības „Vidzemes inovāciju un uzņēmējdarbības centrs” struktūrvienība Zinātkāres centrs “Zili brīnumi” veic saimniecisku darbību - sniedz pakalpojumus, kuru mērķauditorija ir bērni. Līdz ar to zinātkāres centru “Zili brīnumi” identificējoša vizuālā fona raidījumos “Zili brīnumi” izmantošana uzskatāma par slēptu audiovizuālu komerciālu paziņojumu, secināja padome.

Tāpat padome konstatēja, ka vairākos raidījumos redzami dažādi produkti un produktu zīmoli, to demonstrēšana vērtējama kā slēpti audiovizuāli komerciāli paziņojumi.  

LTV savos paskaidrojumos norāda, ka raidījumu „Zili brīnumi“ veido neatkarīgais producents SIA „Brīvdienas“, kurš uzvarēja LTV rīkotajā konkursā. Saskaņā ar noslēgtā līguma noteikumiem, neatkarīgais producents atbild par raidījumu atbilstību likumdošanas prasībām, t.sk. neatkarīgajam producentam nav tiesību saņemt no fiziskām vai juridiskām personām samaksu par piedalīšanos raidījumos, neatkarīgais producents nedrīkst pieļaut raidījumos slēptās reklāmas izvietošanu un neatkarīgajam producentam jāizvairās iekļaut raidījumos tādu preču, pakalpojumu, preču ražotāju vai pakalpojumu sniedzēju vārda, firmas zīmes vai darbības attēlojumu, kas varētu maldināt auditoriju.

LTV norāda, ka nav noslēgusi nekādu līgumu par produktu izvietošanu raidījumos “Zili brīnumi”, kā arī nav izvietojusi šādus uzrakstus. Šādus uzrakstus raidījumā izvietojis raidījuma producents, tādējādi pārkāpjot raidījuma izveides līgumu.

No neatkarīgā producenta sniegtajiem paskaidrojumiem izriet, ka Zinātkāres centrs ar saviem materiāliem (ierīcēm un podestiem) ir devis materiālu ieguldījumu raidījuma tapšanā. Neatkarīgais producents ir atzinis, ka raidījumā “Zili brīnumi” izmantots Zinātkāres centru „Zili brīnumi” identificējošs vizuālais fons (logotips), jo zinātkāres centrs ir viens no raidījuma satura veidotājiem.

NEPLP savā lēmumā uzsver, ka likumā ir noteikta elektronisko plašsaziņas līdzekļu redakcionālā atbildība - efektīva kontrole gan attiecībā uz raidījumu izvēli, gan attiecībā uz to organizāciju programmās un katalogos (izņemot retranslāciju).

Tādējādi elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem ir noteikts pienākums efektīvi kontrolēt raidījumu saturu, gan to organizāciju savās pārraidītajās programmās un katalogos. Līdz ar to, LTV ir redakcionāli atbildīga par konstatētajiem likuma pārkāpumiem raidījumos “Zili brīnumi”, norādīja padome. 

LTV valdes priekšsēdētājs Ivars Belte sacīja, ka NEPLP lēmums vēl tiks vērtēts, taču pieļāva, ka tas varētu tikt apstrīdēts tiesā.

"Uzskatu, ka piemērotais soda mērs nav adekvāts. Par tādu pārkāpumu, kāds ir pieļauts, piemērotā summa soda naudas veidā - 5000 eiro - ir neproporcionāli liela," piebilda Belte.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti