NEPLP piemēro 4000 eiro naudas sodu LTV par slēptas reklāmas izvietošanu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem un 11 mēnešiem.

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) piemērojusi naudas sodu 4000 eiro apmērā VSIA “Latvijas Televīzija” (LTV) par slēptas reklāmas izvietošanu šī gada 6. augusta “LTV1” raidījumā “Rīta Panorāma”, kur konstatēta konkrēta ražotāja tehnoloģiju slēpta reklamēšana. LTV daļēji atzīst vainu. 

Raidījumā tiešraides intervijas laikā “Samsung” pārstāvis stāstījis gan par jaunajām “Samsung” tehnoloģijām, demonstrējis tās tiešraides laikā, uzskaitot dažādo tehnoloģiju pozitīvās īpašības, kuras tās padara pievilcīgas patērētājiem, gan arī tikusi sniegta informācija par šo preču iegādes iespējām Latvijā. Skatoties tiešraides interviju, skatītāji netieši aicināti iegādāties šīs preces. 
Izvērtējot minēto tiešraides interviju, NEPLP ir konstatējusi, ka atbilstoši Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumam tajā saskatāmas slēpta audiovizuāla komerciāla paziņojuma pazīmes un ir demonstrēts slēpts komerciāls paziņojums, tādejādi pārkāpjot likuma 35. panta devīto daļu. 

Saskaņā ar likumu slēpti audio vai audiovizuāli komerciāli paziņojumi ir aizliegti.  

Padome secinājusi, ka tiešraides intervijā tikušas vienpusēji atainotas tikai konkrēto preču pozitīvās īpašības, izmantošanas iespējas un nav norādīts uz šo ierīču iespējamajiem trūkumiem. Arī tiešraides intervijas beigās tikusi sniegta informācija par to, kad un kā preces būs iespējams iegādāties Latvijā. Gan pozitīvo īpašību izcelšana, gan informācija par preces iegādes iespējām ir pazīmes, kuras norāda uz slēptu reklāmu. Turklāt komerciālā rakstura informācija tiek iekļauta rīta ziņu raidījuma saturā tādā veidā, ka elektroniskā plašsaziņas līdzekļa auditorija tiek maldināta par šāda paziņojuma komerciālo raksturu. 

LTV pārkāpums esot uzskatāms par būtisku, un par to ir piemērots naudas sods 4000 eiro apmērā. Saskaņā ar Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumu par likumā noteiktās kārtības pārkāpšanu audio un audiovizuālo komerciālo paziņojumu sniegšanā vai izplatīšanā juridiskām personām var piemērot brīdinājumu vai naudas sodu līdz 7100 eiro. 

Kā liecina NEPLP apkopotā statistika, 2020. gadā padome ierosinājusi un izskatījusi septiņas lietas par pārkāpumiem, kas saistīti ar reklāmu un tās izvietošanu elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos. Trīs gadījumos piemērots naudas sods, bet trīs gadījumos elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem izteikts brīdinājums, savukārt viena lieta vēl tiek izskatīta. 
 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti