NEPLP izsniegusi apraides atļauju vienai Krievijas televīzijai – «TV Rain»

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) izsniegusi apraides atļauju vienai Krievijas televīzijai – "TV Rain" jeb "Doždj". Par to mikroblogošanas vietnē "Twitter" informēja NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš.

NEPLP atļauju ir izsniegusi tikai vienai televīzijai – "TV Rain", un ar pārējiem 22, kas nav elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, NEPLP nekādas saistības nav, rakstīja Āboliņš.

NEPLP vadītājs norādīja, ka padome darbojas savas kompetences un likuma ietvaros – "TV Rain" tika vispusīgi pārbaudīta, ieskaitot patieso labuma guvēju izvērtējumu.

Tāpat "TV Rain" tiek un tiks monitorēti, un, ja "būs pārkāpumi – būs attiecīga un nekavējoša rīcība", atzīmēja Āboliņš.

Vienlaikus viņš norādīja, ka šobrīd "TV Rain" darbojas likuma ietvaros, bet tā žurnālistu sniegtās politiska satura intervijas ir viņu privāta izvēle.

Latvijas Radio iepriekš vēstīja, ka kopš Krievijas sāktā kara uz Latviju no agresorvalsts ir emigrējuši vairāk nekā 200 Krievijas žurnālistu un 23 mediju organizācijas. Daļa no tām arī oficiāli sākušas darbu no Rīgas, lai turpinātu informēt Krievijas sabiedrību arī par notiekošo karu Ukrainā, ko darīt Krievijā vairs nav iespējams tur pieņemto likumu dēļ.

Tikmēr Valsts drošības dienests rakstiskā skaidrojumā Latvijas Radio norādīja, ka vērtē informatīvajā telpā notiekošo kontekstā ar pašreizējo ģeopolitisko situāciju un Krievijas agresīvo karu Ukrainā. Valsts drošības dienests ir brīdinājis mūsu valsts augstākās amatpersonas, ka pastāv riski, Latvijā darbu sākot arvien vairāk Krievijas mediju uzņēmumiem.

KONTEKSTS:

Krievijai slēdzot neatkarīgos masu medijus un ieviešot pilnīgu cenzūru, ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs apliecinājis Latvijas gatavību uzņemt vajātos Krievijas žurnālistus un palīdzēt viņiem, cik vien iespējams.

Kopš Krievijas prezidents Vladimirs Putins 24. februārī sāka iebrukumu Ukrainā, Krievijas varasiestādes ir pastiprināti vērsušās pret jau tā apspiestajiem medijiem.

Putins 5. martā parakstīja grozījumus Krievijas Kriminālkodeksā, kas paredz līdz 15 gadiem ilgu cietumsodu par "viltus ziņām", "valsts bruņoto spēku diskreditāciju" un aicinājumiem ieviest sankcijas pret Maskavu. Krievijas varasiestādes par viltus ziņām pasludinājušas jebkuru informāciju, kas atklāj Ukrainā pastrādātos kara noziegumus, civiliedzīvotāju slepkavošanu, krievu ciestos zaudējumus un ukraiņu tautas pretestību iebrucējiem.

Krievijā pat aizliegts pret Ukrainu uzsākto karu saukt par karu vai iebrukumu, vai jebkurā citā piemērotā vārdā. Visi mediji ir spiesti lietot Kremļa uzspiesto eifēmismu – "specoperācija".

Reaģējot uz mediju apspiešanu, Krievijas neatkarīgais televīzijas kanāls "Doždj" paziņoja, ka uz laiku pārtrauc darbību, un direktoru padome nolēma slēgt radiostaciju "Eho Moskvi" un tās tīmekļa vietni. Vēlāk "Doždj" atsāka darbību no Rīgas.

Vācijas sabiedriskās raidorganizācijas "Deutsche Welle" (DW) birojs, kas februāra sākumā tika slēgts Maskavā, drīz atsāka darbu Rīgā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt