Nelabvēlīgo laikapstākļu dēļ pārtraukta Skultes pārvada būvniecība; darbi atsāksies pavasarī

Satiksmes pārvads Sarkandaugavā pār dzelzceļa līniju Rīga–Skulte gatavojas tehnoloģiskajam pārtraukumam. Būvdarbi vairākas reizes noritēja arī naktīs, traucējot apkārtējiem iedzīvotājiem. Rīgas domes opozicionārs uzskata, ka atbildīgajiem vajadzētu kompensēt zaudējumus, kurus viņi radījuši. Savukārt būvnieku pārstāvis noliedz, ka komunikācija ar vietējiem iedzīvotājiem bijusi nekvalitatīva.

Nelabvēlīgo laikapstākļu dēļ pārtraukta Skultes pārvada būvniecība; darbi atsāksies pavasarī
00:00 / 03:25
Lejuplādēt

Izbūvējot ielu apgaismojumu un uzstādot betona barjeras, Skultes pārvada būvnieki veic pēdējos darbus pirms tehnoloģiskā pārtraukuma. Pēc vairāk nekā pusotra gada aktīvas celtniecības laikapstākļu dēļ darbi nenotiks līdz pavasarim. Celtniecības firmā „LNK Industries” informēja, ka no paredzētajiem darbiem ir paveikti 80%. Savukārt atlikušo daļu plānots pabeigt līdz vasaras beigām.

Par jauno būvi dalītās domās ir vietējie iedzīvotāji. No vienas puses, esot prieks par to, ka pilsēta attīstās, turpretim, no otras puses, – pārvada tuvumā dzīvojošie cilvēki naktīs esot cietuši no trokšņiem.

„Prasītos lielāka iedzīvotāju iesaiste. No būvnieku puses varbūt informācijas apmaiņa varētu būt precīzāka. Vairāk izskaidrot iedzīvotājiem par notiekošajiem darbiem.

Darbi tiek veikti naktīs – tad par to paziņot iepriekš,” stāstīja Sarkandaugavas attīstības biedrības pārstāve Māra Saukante.

Arī Rīgas domes opozicionārs Juris Radzevičs no „Gods kalpot Rīgai” uzskata, ka sadarbība starp pārvada atbildīgajām personām un vietējiem iedzīvotājiem nav bijusi sekmīga.

„Nevar atzīt to, ka viss bija lieliskā kārtībā, ja cilvēkiem naktīs dancoja mantas uz galda. Man šķiet, ka cilvēki ir pelnījuši arī morālu kompensāciju, kas ir novērtējama arī naudas izteiksmē. Mans ieteikums bija, ka iedzīvotāji varēja griezties tiesā un prasīt būvatļaujas apturēšanu situācijā, kamēr netiek atrisināti vides jautājumi. Tas šim projektam liek treknu mīnusa zīmi un piedod negatīvu nokrāsu,” sacīja Radzevičs.

Savukārt Edgars Vaivods no būvuzņēmuma „LNK Industries” kategoriski noliedz, ka komunikācija ar iedzīvotājiem bijusi nekvalitatīva.

„Mēs esam regulāri izvietojuši informatīvas skrejlapas uz apkārt esošo ēku namdurvīm un informējām par periodiem, kad strādāsim naktīs. Tā ka šāda darbība ir veikta.

Iespējams, visas mājas nav aptvertas, bet tuvākās, kas ir pārvadam, noteikti,” stāstīja Vaivods.

Pārvada galvenā nozīme ir atslogot centru no kravas mašīnām, kas brauc uz ostu. Savienojot Viestura prospektu ar Tvaika ielu, problēma pilnībā gan nebūs atrisināta. Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks no „Jaunās vienotības” skaidroja, ka iecerēts būvēt vēl vienu pārvadu, kas savienos Tvaika ielu ar Kundziņsalu. Pagaidām gan nav zināms, kad sāksies tā būvniecība. Savukārt, atklājot Skultes pārvadu, Pulks atzīst, ka Tvaika ielas un Ganību dambja krustojumā var veidoties sastrēgumi.

„Ir bijušas sarunas ar vietējo apkaimi, un viņi iebilst pret Tvaika ielas paplašināšanu. Tā kā jāstrādā, jāorganizē satiksme tādā situācijā, kāda mums ir iespējama. Nezinu, vai aplis ir jāizbūvē vai kaut kur jāmaina galvenais ceļš. Grūti pateikt,” stāstīja Pulks.

Par spīti ievērojamam energoresursu cenu kāpumam Skultes pārvada būvniecības izdevumi ir nemainīgi. Tas izmaksās 45 miljonus eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt