“4. studijas” skatītājs Viesturs raksta, ka “vakaros regulāri novērojams, ka 5. tramvaja maršrutā divi vagoni nemaz nav nepieciešami, jo tramvajs brauc praktiski tukšs”. Viņš jautā, vai nebūtu izdevīgāk norīkot tramvaju ar vienu vagonu.
Uzņēmuma “Rīgas satiksme” pārstāve Baiba Bartaševiča gan norāda, ka pasažieru plūsmas ir galvenais faktors, kas nosaka, kādus transporta līdzekļus nozīmēt attiecīgajā maršrutā.
Pasažieru plūsmas mērījumi galvenokārt balstoties uz e-talonu reģistrācijas datiem. Taču reizēm pasažierus skaita arī RS norīkoti darbinieki. “Ir jāsaprot arī tas, ka, iespējams, šis tramvajs ir braucis ap septiņiem vienā virzienā pilnīgi pilns un piepildīts. Savukārt ap astoņiem braucis atpakaļ otrā virzienā. Šis tramvaja vagons jau ir tukšāks. Viņš nebrauc katru reizi uz depo, un tā vagonu sastāvi nenomainās,” norāda Bartaševiča.
Jautāta, vai šad tad atsevišķās stundās nav nepieciešams tomēr norīkot viena vagona tramvaju, Bartaševiča atbild noraidoši. “Izmaksas, protams, ir atšķirīgas. Bet, ja mēs skatāmies pieminēto 5. tramvaju, tad šajā maršrutā tomēr nepieciešams divu vagonu tramvajs, un tikai atsevišķos laikos plūsmas ir mazākas. Līdz ar to, ja mēs ņemtu nost un liktu vēl klāt, tad tas nedotu vēlamo efektu,” pauž Bartaševiča.
“Rīgas satiksme” norāda, ka, plānojot maršrutus, vērā tiek ņemts pasažieru skaits abos virzienos. Tāpēc, piemēram, rīta stundās uz Pārdaugavu cilvēku tramvajā ir mazāk, toties, dodoties uz centru, to ir vairāk. Tāpēc ar vienu vagonu nav iespējams atrisināt visas problēmas.