Nedēļu pēc uzstādīšanas slēdz gājēju pontonu tiltu Mežotnē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Nepilnu nedēļu pēc uzstādīšanas gājēju pontonu tilts Bauskas novada Mežotnē atkal slēgts, jo šķērsot to sausām kājām neesot iespējams. Iemesls esot augstais ūdens līmenis Lielupē pie Mežotnes. Savu laiku nokalpojušas esot arī tilta konstrukcijas. 

Nedēļu pēc uzstādīšanas slēdz gājēju pontona tiltu Mežotnē
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Pēdējos 11 gadus gan tūristi, gan vietējie iedzīvotāji vasarās un rudeņos no Mežotnes uz Pilsrundāli varēja nokļūt, šķērsojot Lielupi pa gājēju pontonu tiltu. Lai arī daudz vēlāk nekā ierasts, tiltiņš uzstādīts arī šogad, bet šķērsot to sausām kājām nav iespējams.

Mežotnieks Harijs Dāvis Požemeckis pie tiltiņa piebraucis ar velosipēdu. Otrā krastā restauratoriem jānogādājot kāds rullis. Tomēr šoreiz divritenis paliks upes šajā krastā, jo tas būtu pārāk liels izaicinājums.

"Tas ir diezgan apgrūtinoši, tur ir diezgan tālu jātiek līdz tam pašam tilta posmam, lai uzkāptu virsū, un līdz ceļiem tur bija [ūdens], vismaz pāris dienas atpakaļ, kad es tur gāju," stāstīja mežotnieks, norādot, ka apbraukt pa ceļu būtu pārāk liels gabals – apmēram 20 kilometri.

Gājēju pontona tilts Mežotnē
Gājēju pontona tilts Mežotnē

Jāteic gan, ka pirms tiltiņa uzstādīta zīme, kas vēsta, ka kāpt uz tā ir bīstami.

Bauskas novada apvienības pārvaldes vadītājs Aleksandrs Gurkovskis teica, ka bīstamību veido straume un ūdensaugi, kas, saķērušies tilta konstrukcijās, rada papildu smagumu, kas tiltu spiež uz leju.

"Nav izmantojams, jo ir uzcēlies ūdenslīmenis pēc lietavām, un izskatās, ka atbilstoši tai tehnoloģijai vai projektētajiem tilta parametriem šobrīd ūdens līmenis upē ir par augstu," skaidroja Gurkovskis. 

Viņš gan piebilda, ka problēmas neesot tikai ar augsto ūdens līmeni. "Skaidrs, ka šinī brīdī, kad mēs redzam tos trūkumus, tiltu nevar nosaukt par normālu, bet tajā laikā tādu uzprojektēja.

Ir jau bijušas problēmas ar tiltiņu. Tas ir daļēji renovēts, jo daļa bija aizpeldējusi prom. Tas tāds salipināts variants visdrīzāk."

Gan apvienības vadītājs, gan satiktais mežotnieks Požemeckis ir vienisprātis, ka tiltiņa slēgšana neesot risinājums.

"Visticamāk, ka vajadzētu taisīt tādu gaisa tiltiņu. Apmēram tā, kā ir Bauskā uztaisīts, vai arī sākt domāt par vienjoslas tiltu, kur var braukt ar mašīnām," vērtēja Požemeckis.

Bauskas novada apvienības vadītājs Gurkovskis atzina: "Protams, tiltiņš ir vajadzīgs. Mēs paši jau redzam, ka tiltiņš tiek izmantots un interese no sabiedrības ir diezgan liela, un upei otrā pusē ir arī apskates objekts. (..) Protams, mums būs jādomā par to, kādā formā un kā turpināt, jo pašvaldība šobrīd neapsver ideju, ka tiltiņa nebūs."

Arī Bauskas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Aivars Mačeks (Nacionālā apvienība) teica, ka tikšot meklēts risinājums jauna tilta izveidei.

"Jā, mēs esam tādu domu jau apsvēruši, bet mums ir jādabū provizoriskās izmaksas un jāsaprot, cik lieli kapitālieguldījumi būs nepieciešami, jo upes krasti ir zemi un ūdens līmeņa svārstības ir pietiekami lielas. Protams, tajā vietā nebūvēs ar automašīnām braucamu tiltu, kur izmaksas varētu būt nereālas. Jā, varētu būt gājēju tilts. Tikai mums ir jāsaprot, kāda varētu būt šī konstrukcija. Mēs esam apsvēruši domu iesaistīt arhitektūras studentus metu konkursā," stāstīja Mačeks.

Pašreizējais pontonu gājēju tilts svinīgi atklāts 2011. gada septembrī. Tolaik tā izmaksas bija vairāk nekā 46 000 latu jeb 65 000 eiro. Tiltiņa uzstādīšana šogad izmaksājusi vairāk nekā 2000 eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti