Neatkarīgā izvērtējumā sabiedrisko mediju priekšvēlēšanu saturu novērtē kā daudzveidīgu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Priekšvēlēšanu saturs Latvijas sabiedriskajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos mēnesi pirms 14. Saeimas vēlēšanām ir bijis daudzveidīgs, adresēts dažādu mērķa grupu sasniegšanai un izplatīts dažādās platformās, liecina sabiedrisko mediju satura izvērtējums, ko pēc Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (SEPLP) pasūtījuma veikuši četri neatkarīgi nozares eksperti.

Priekšvēlēšanu satura izvērtējums tika veikts par Latvijas Radio, Latvijas Televīzijas, multimediālās platformas LSM.lv un tās sociālo mediju platformu piedāvāto saturu. 

SEPLP informēja, ka sabiedrisko mediju saturu šoreiz izvērtēja ne vien mediju nozares eksperti un pieredzējuši profesionāļi, bet arī eksperts, kas pārstāv politikas zinātni un varēja novērtēt piedāvāto saturu no politiskās diskusijas kvalitātes viedokļa.  

Šā gada 17. novembrī SEPLP un sabiedrisko mediju pārstāvji tikās ar neatkarīgajiem recenzentiem – mediju ekspertu, Rīgas Stradiņa universitātes pētnieku Jāni Juzefoviču (vērtēja Latvijas Televīzijas saturu), TV3 raidījuma "Nekā personīga" žurnālistu un vadītāju Jāni Krēvicu (vērtēja Latvijas Radio piedāvāto saturu), portāla "Delfi" Bizness redaktoru un Latvijas Universitātes pētnieku Raivi Vilūnu (vērtēja LSM.lv, RUS.LSM.lv un šo mediju sociālās tīklošanās platformu saturu) un Rīgas Stradiņa universitātes lektori, politoloģi Leldi Metlu-Rozentāli (vērtēja visu sabiedrisko mediju saturu). SEPLP uzklausīja viņu vērtējumu un ieteikumus.

Kopējais ekspertu vērtējums par sabiedrisko mediju piedāvāto saturu ir pozitīvs, un sabiedriskais pasūtījums uzskatāms par izpildītu, atspoguļojot šo valstiski nozīmīgo notikumu. Eksperti un nozares profesionāļi uzteica, ka līdzās jau ierastiem priekšvēlēšanu satura formātiem sabiedriskie mediji ir centušies meklēt un piedāvāt jaunas pieejas gan no satura, gan formas viedokļa. Lielākā daļa no tiem ir bijusi veiksmīga, ar atsevišķiem izņēmumiem, kur mērķi, iespējams, nav izdevies sasniegt.

Eksperti arī vērsa uzmanību uz to, ka nākotnē vēl aktīvāk būtu jāizmanto sociālo mediju vietnes satura izplatīšanai, jo šajā reizē pilns sociālo mediju potenciāls nav ticis izmantots.

Sabiedrisko mediju satura izvērtējums ir veikts par laiku no 29. augusta līdz 30. septembrim, izlases kārtībā analizējot priekšvēlēšanu satura plānā iecerētos satura formātus.

Lai nodrošinātu sabiedriskā pasūtījuma izpildes kvalitāti, arī turpmāk SEPLP plāno pasūtīt ārējo ekspertu sabiedrisko mediju satura izvērtējumus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti