Ne visām pašvaldībām izdodas veiksmīga saziņa ar iedzīvotājiem, izmantojot modernās tehnoloģijas

Pirms diviem gadiem Latvijā sāka darboties mobilā lietotne jeb aplikācija “Mobio.lv”, kas ļauj pašvaldībai saņemt informāciju no iedzīvotājiem par dažādām nekārtībām caur mobilo aplikāciju. Tomēr ne visās pašvaldībās modernās tehnoloģijas atvieglo saziņu, dažas no mobilas aplikācijas ir atteikušās, jo bijusi pārāk maza atsaucība no iedzīvotājiem.

Izmantojot mobilās tehnoloģijas, ne visām pašvaldībām saziņa ar iedzīvotājiem izdodas veiksmīgaLāsma Zute

    Ielu apgaismojuma traucējumi, nelegāla izgāztuve, netīrīts ceļš - par šīm un vēl citām problēmām iedzīvotāji var ziņot pašvaldībai, izmantojot mobilo aplikāciju “Mobio.lv”. Pirms diviem gadiem šādu moderno saziņu ieviesa arī Rēzeknes novada pašvaldībā, cerot uz veiksmīgāku komunikāciju ar iedzīvotājiem un ātrāku problēmu risinājumu. Tomēr šobrīd pašvaldība no aplikācijas atteikusies.

    “Mēs likām ļoti lielas cerības uz to, ka būs atsaucība no iedzīvotājiem, kuri ziņos mums par visām nekārtībām, kas notiek novada teritorijā. Mēs pat sākumā apmācījām pagastu darbiniekus, kā pieņemt, kā apstrādāt informāciju, bet diemžēl no iedzīvotāju puses šim pakalpojumam nebija pieprasījuma, netika izmantota šī iespēja. Ļoti maz, pārsvarā pa kādam ziņojumam nosūtīja paši pašvaldības darbinieki, bet iedzīvotāji nesūtīja,” skaidro Rēzeknes novada pašvaldības izpilddirektors Jānis Troška.

    Latgalē arī Preiļi izmantoja šo aplikāciju, taču atsaucība no iedzīvotājiem bija neliela. Šobrīd Preiļi programmu turpina izmantot testa režīmā, skatoties, vai cilvēku paradumi nemainīsies. Savukārt veiksmīgi šo aplikāciju jau gandrīz divus gadus izmanto Cēsu novadā.

    “Aplikācija ir samērā populāra, iedzīvotāju vidū lietotāju skaits pārsniedz tūkstoti, patlaban ir tūkstotis piecdesmit lietotāju. Šogad ir iesniegtas jau 500 problēmas, aktivitāte ir liela, un arī mēs kā pašvaldība novērtējam šo atgriezenisko saiti, ko mēs saņemam no iedzīvotājiem par lietām, ko novadā varētu uzlabot,” saka Cēsu novada Komunikācijas un klientu servisa pārvaldes vadītājs Kārlis Pots.

    Uzņēmuma Sia “Mobio” pārstāvis Rūdolfs Gedra stāsta, ka šobrīd aplikāciju izmanto Bauskā, Cēsīs, Stopiņos, Ādažos, Jelgavas novadā, Carnikavā, Gulbene. Atteikušās no aplikācijas esot trīs pašvaldības.

    “Pašlaik izmanto astoņas pašvaldības, arī šajās pašvaldībās tie būtu 5 124 iedzīvotāji, kas ir ielādējuši šādu aplikāciju un to izmanto. Mēs varam redzēt, ka kopš 2017. gada ir iesniegti vairāk kā četri tūkstoši ziņojumu, no kuriem 99 procenti ir īstermiņa iesniegumi un tiek atrisināti vidēji piecdesmit stundu laikā, kas mums liekas diezgan ātri,” stāsta Sia “Mobio” pārstāvis Rūdolfs Gedra. Viņš norāda, ka arī pašām pašvaldībām ir jābūt aktīvākām reaģējot uz iedzīvotāju iesniegumiem mobilajā aplikācijā.

    “Dažas pašvaldības ir atteikušās no šīs aplikācijas, bet, paskatoties uz tiem iemesliem, mēs varam secināt, ka tie būtu raksturojami ar to, ka, piemēram, es kā iedzīvotājs iesniedzu iesniegumu, un viņš netiek atrisināts, tad kāda jēga man būtu iesniegt jaunu. Un pašvaldības nesaņēma vairāk iesniegumus un neredzēja iemeslu turpināt izmantot aplikāciju," atzīst "Mobio" pārstāvis Gedra.

    Tās pašvaldības, kuras atteikušās no mobilās aplikācijas lietošanas, atzīst, ka šobrīd iedzīvotāji ziņo par problēmām, zvanot, rakstot īsziņas vai nākot pašiem uz pašvaldību un runājot klātienē.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti