Pēc TV3 un LNT aiziešanas no bezmaksas apraides Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome ar Saeimas atbalstu nolēma aizpildīt tukšumu, piedāvājot citām komerctelevīzijām pildīt daļu no sabiedriskā pasūtījuma apmaiņā pret apraides subsīdijām 245 000 latu gadā.
Reģionālos raidījumus sola nodrošināt Vidzemes televīzijas uzturētā „Re:TV"; bērnu un jauniešu raidījumus, to skaitā arī regulārus ziņu izlaidumus - Ogres televīzijas kanāls „OTV", bet informatīvos un pētnieciskos raidījumus - „TV Latvija" piederošais "Rīga TV 24". Par šim diviem padomē nebija vienprātības. Tos atbalstīja tikai trīs no padomes locekļiem - Ivars Zviedris, Aija Dulevska un Dainis Mjartāns, bet pret bija Ainārs Dimants un Gints Grūbe.
„OTV" gatavojas iegādāties maksātnespējas administratoru asociācijas padomes priekšsēdētājs Ilmārs Krūms, iepriekš kā advokāts viņš praktizējis kopā ar Nacionālās apvienības līdzpriekšsēdētāju Gaidi Bērziņu. Bērziņš apgalvo, ka patlaban nekādu saistību viņiem nav. Krūms „Panorāmai" solīja sniegt komentārus pēc kanāla darbības uzsākšanas. „Rīga TV 24" saimnieku vidū ir bijušā LNT šefa un tagad politikā atkal atnākušā Aināra Šlesera savulaik tuva sabiedrotā Andreja Ēķa dēli. Ēķim pēc LNT pārdošanas ir liegums dažus gadus iesaistīties mediju biznesā. Viņš sola to nepārkāpt.
Padomes loceklis Gints Grūbe „Panorāmai" atzina, ka viņaprāt konkurss komerctelevīzijām nav panācis mērķi - palīdzēt izpildīt sabiedriskā pasūtījuma daļas, kur resursu pietrūkst Latvijas valsts televīzijai. Izņemot „Re:TV", divi citi kanāli ir bez pieredzes solīto raidījumu veidošanā, turklāt „Rīga TV 24" pat gatavojas dublēt atsevišķus LTV raidījumus, bet nav atklājusi, kā nodrošinās kvalitātes prasības, kas ar likumu noteiktas sabiedriskajam pasūtījumam.
Padomes loceklis Ivars Zviedris uzskata, ka spēs nepieļaut, lai kanāli pārvēršas par priekšvēlēšanu ruporiem, tiem tūdaļ atņems subsīdiju, ko izmaksās pa daļām katru mēnesi:
„Mēs ļoti stingri strādāsim ar šiem kanāliem un izmantojot šo pātadziņas un burkāna principu raudzīsimies , lai nebūtu atkāpes no sabiedriskā pasūtījuma misijas un vīzijas.
Mediju eksperte Anda Rožukalne atgādina, ka esošie uzraudzības mehānismi nav izskauduši slēptas reklāmas pirms citām vēlēšanām. Pašreizējā padomes konkursa rezultāti jau ir apstrīdēti, taču tas pagaidām neietekmēs no 1. janvāra gaidāmās izmaiņas bezmaksas apraides tīklā.