NA aicina SM amatā virzīt kādu «Vienotības» politiķi, ne Matīsu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem.

Saeimas frakcijas trešdien uzklausa satiksmes ministra amata kandidātu - šobrīd ministrijas valsts sekretāru Anriju Matīsu. Atbalstu Matīsa kandidatūrai paudusi   "Reformu partija", "Vienotība  un "Zaļo un zemnieku savienība". 

Apvienības "Saskaņas centrs" (SC) frakcija par Matīsa kandidatūru vēl neesot spriedusi, bet Nacionālā apvienība (NA) nolēmusi Matīsu amatā neatbalstī un aicina „Vienotību” uzņemties pilnu atbildību par satiksmes nozari. Tas paust arī medijiem izplatītajā paziņojumā, izplatot medijiem paziņojumu:

NA norāda, ka tai ir būtiski citāds redzējums par satiksmes nozares prioritātēm un to neapmierina Matīsa līdzšinējā darbība valsts sekretāra amatā. NA aicina "Vienotību" uzņemties patiesu politisko atbildību par satiksmes nozari, virzot ministra amatā kādu no "Vienotības" politiķiem.

Pēc premjera Valda Dombrovska aicinājuma koalīcijas partneriem piedāvāt satiksmes ministra amatam bezpartejiskus nozares profesionāļus, NA ieteica Valsts Dzelzceļa administrācijas direktoru Juri Iesalnieku,  ar kuru NA esot pozitīva pieredze, konsultējoties par vairākām NA virzītām iniciatīvām satiksmes jomā.  NA izvirzītais kandidāts neguva koalīcijas partneru atbalstu.

NA uzskata, ka "Vienotības" un NDG virzītais Matīss savā līdzšinējā amatā kā valsts sekretārs nav darbojies apmierinoši, tāpēc satiksmes ministra amatu ieņemt nevar. Matīss kā valsts kapitāldaļu turētājs ir atbildīgs gan par procesu ar pasažieru vilcienu iepirkumu, gan par lēmumiem aviokompānijā "airBaltic", kā arī par vairāku valsts uzņēmumu zaudējumiem Latvijas Krājbankas bankrota rezultātā.

NA paziņojumā norādīts arī tas, ka Matīss arī bijis iesaistīts vairākos skandālos, kas grāvuši valsts pārvaldes tēlu sabiedrības acīs - izsniedzis „pasta caurlaides” (kas domātas pasta sūtījumu pārvadāšanai) "Latvijas dzelzceļa" vadītāja Uģa Magoņa un viņa dzīvesbiedres privātajām automašīnām, kā arī pieņēmis lēmumu par Magoņa un citu "Latvijas dzelzceļa" valdes locekļu algu trīskāršošanu.

Tāpat Matīss ir pretdarbojies tām iniciatīvām, kas NA satiksmes nozarē ir bijušas būtiskas – vietējā dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgus aizsardzība no Krievijas un citu NVS valstu kontrolētu uzņēmumu agresīvas ienākšanas, kā arī "Rail Baltica" projekta sekmīga realizācija. "Šie abi ir ļoti būtiski jautājumi Latvijas ģeopolitiskajai orientācijai un abos Matīsa darbība ir bijusi pat ne neitrālā, bet drīzāk gan bremzējoša," teikts paziņojumā.

Jau vēstīts, ka ja šonedēļ Saeima vēl nelems par uzticības izteikšanu satiksmes ministra amata kandidātam, tad ministra pienākumus uz laiku piekritusi pildīt labklājības ministre Ilze Viņķele („Vienotība”). Premjers Valdis Dombrovskis („Vienotība”) gan iepriekš pauda cerību, ka šis process neievilksies, un, ja arī būs iecelts ministra pienākumu izpildītājs, tad uz ļoti īsu laiku.

Atgādinām, ka satiksmes ministrs Aivis Ronis ir paziņojis par demisiju un darbu atstās 1.martā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti