Darba mūzikas skolā ir tik daudz, ka skolotājs Miervaldis pat mazliet samulst, jautāts par skolotāju dienas noskaņojumu, bet labi zina, kāda ir mūzikas skolas pedagoga sūtība. „Pedagogu galvenā sūtība ir tā talanta izkopšana, iznešana,” saka pūšaminstrumentu spēles skolotājs Miervaldis Leja.
Carnikavas mūzikas un mākslas skola izveidota vien šogad, un 15 pedagogi vēl tikai veido sava kolektīva kopējo noskaņu. Un, lai gan arī viņus bērni sauc par skolotājiem, tas esot pavisam citādāk kā vispārizglītojošā skolā. „Vienmēr tev jauni skaņdarbi. Tev bērns jāmāk ieinteresēt, tev programma mainās un katram bērnam tu programmu pieskaņo atsevišķi, tā kā šis ir daudz, daudz radošāks un interesantāks darbs,” norāda Carnikavas mūzikas un mākslas skolas direktors Igors Doriņš.
Par pedagoģi šogad pirmoreiz kļuvusi arī Nacionālā simfoniska orķestra mūziķe Daina Birzniece, kura mazajai Viktorijai māca vijolspēli. Skolotājas vārds gan vēl esot svešs, tomēr pēdējais laiks savas zināšanas nodot citiem. „Lauku mūzikas skolu sūtība ir bērnu garīgās attīstības pamats, jo patiesībā jau to garīgo attīstību ārpus baznīcas un mūzikas nekur citur dabūt nevar.un te ir vienkārši ideāli apstākļi,” vērtē Birzniece.
Tomēr skolotāja Daina cieši piekodina gan bērniem, gan vecākiem labi apdomāt pirms sākt profesionālu mūziķa karjeru. „It īpaši šobrīd Latvijā. Es tagad lasīju visu partiju programmas, kurās par kultūru nav nekā. Nevienā par profesionālo kultūru nav nekas uzrakstīts.nu tad tas nozīmē, ka ja kultūras ministrija nespēj saprast ko tas nozīmē, tad kāda jēga kaut ko skaidrot vienkāršajiem cilvēkiem,” viņa atzīst.
Jaunizveidotajā Carnikavas mūzikas un mākslas skolā šogad mācās 130 audzēkņi, no tiem 70 mūzikas nodaļā.