Dienas ziņas

Ziemas peldētāju salidojums Ventspilī

Dienas ziņas

Jaunolaines sākumskolai – vēsturiskas pārmaiņas

Muzejpedagogi tiekas Cēsu Vēstures un mākslas muzejā

Muzejpedagogi tiekas Cēsu Vēstures un mākslas muzejā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Muzejpedagoģija ir neatņemama muzeju darbības sastāvdaļa, bet cilvēkus, kuri muzejos vada izglītojošās nodarbības, tam vienotā kārtībā neapmāca, tāpēc nereti piedāvātās muzejpedagoģijas programmas ļoti atšķiras. Ar to regulāri saskaras skolu pedagogi, saistot muzejos piedāvāto ar skolas mācību programmu. Tāpēc muzejpedagogi pēc savas iniciatīvas jau gadu Latvijas labākajos muzejos mācas no kolēģu izveidotajām izglītojošajām programmām un šoreiz tikās Cēsīs.

Muzeju pedagogi ar mērķi iepazīt izglītojošās programmas Latvijas muzejos tikās ceturto reizi. Līdzīgi kā lielākas skolēnu grupas, arī viņi Cēsu Vēstures un mākslas muzejā ir sadalījušies divās grupās, no kurām viena iepazīst muzeja krājumu nodarbībā “Seno lietu pasaule”, bet otra arheoloģiju nodarbībā “Riekstu kalna arheoloģija”.

Pirmoreiz šāda tikšanās tika organizēta pirms gada Tukumā, toreiz tikties aicināti tie muzejpedagogi, kas strādā pilīs, bet nu jau tikšanos apmeklē muzejpedagogi no dažādiem muzejiem. Programmas pēc to iepazīšanas tiek analizētas.

Tukuma muzeja direktore Agrita Ozola pastāstīja, ka kopējā vēlme ir visvairāk attīstīt kultūras kompetenci, gan izpratni, gan izpausmes. "Mēs esam arī konstatējuši, ka daudzos muzejos šīs programmas ne vienmēr atbilst tam, ko vēlas skolotājs,” viņa piebilda.

Savukārt Alūksnes muzeja direktore Diāna Pelaka uzsvēra, ka citu muzeju pieredze ļauj pašiem iziet ārā no rāmjiem, lai domātu un izdarītu labāk.

Lai arī muzejpedagoģija ir viena no galvenajām muzeju darbības nozarēm, par muzejpedagogu katrs speciālists kļūst atšķirīgā veidā. Kāds apvieno pedagoģijas un vēstures zināšanas, cits par muzejpedagogu kļūst, studējot muzeju un kultūras mantojumu, bet nav vienas izglītības programmas, kas dotu visas zināšanas. Asevišķās augstākās izglītības iestādēs muzejpedagoģija ir vien salīdzinoši īss lekciju kurss.

Limbažu muzeja muzejpedagoģe Sarmīte Vilde pastāstīja, ka strādāja skolā, kad viņai pēkšņi piezvanīja muzeja direktors un jautāja, vai negrib strādāt par muzeja pedagogu. "Teicu, ka var jau pamēģināt. Man nebija ne jausmas, kas jādara, bet piecus gadus esmu nostrādājusi un jūtos ļoti laimīga, ka savas pedagoģiskās zināšanas varu salikt kopā ar muzeja zināšanām," viņa saka.

Vēl kāds izaicinājums, ar ko saistās muzejpedagoģija, ir apmācību programmu sagatavošana, tām jāatbilst skolēnu interesēm un jau gūtajām zināšanām skolas solā. Tāpēc muzejpedagogiem jābūt zinošiem par to, ko skolēniem attiecīgajā vecumposmā māca skolā, bet pašu programmu izveidei nepieciešams rast finansiālu atbalstu.

Nākamā muzejedagogu tikšanās ieplānota aprīlī Tukuma pusē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti