Mudina pieteikties aizsargātā lietotāja statusam vai samazināt elektropieslēgumu jaudas

Līdz šim iespēju pārskatīt elektrotīkla pieslēguma jaudu sev piederošajos objektos ir izmantojuši aptuveni 25 000 klientu. Līdz ar „Sadales tīkla” (ST) jauno tarifu spēkā stāšanos maksājumi par elektrotīkla pieslēgumu pieauguši aptuveni vienai trešdaļai mājsaimniecību un lielai daļai uzņēmēju, taču nebūt ne visi neapmierinātie izmanto visas iespējas šos maksājumus samazināt.

To ceturtdien, tiekoties ar ekonomikas ministru Arvilu Ašeradenu („Vienotība”), atzina ST vadība.

Tā, piemēram, tikai nepilna puse no mājsaimniecībām, kas varētu pretendēt uz aizsargātā lietotāja statusu, kas dod iespēju maksāt zemāku abonentmaksu par pieslēgumu, ir pieteikušās šādam statusam, liecina ST apkopotā informācija.

Ašeradens, mudinot iedzīvotājus aktīvāk interesēties par iespējām samazināt savus izdevumus, sacīja. „Šie cilvēki var pieteikties. Pieteikušies ir 80 000. Tam valdība ir rezervējusi pietiekami lielus līdzekļus. Saprotiet, mēs mēģinām… Ja cilvēks atbilst šim statusam, aizsargātā lietotāja statusam, mēs viņu aicinām izmantot šo statusu,” saka Ašeardens. „Apskatieties, kāda tur ir milzīga rezerve, ja no 170 000 piesakās tikai 80 000, tad pārējiem joprojām ir iespēja to darīt. Ja cilvēkam ir tā sajūta, ka tas ir skāris viņa intereses un viņš atbilst šim statusam, lūdzu,” norāda ministrs.

Tiesības saņemt aizsargātā lietotāja statusu ir daudzbērnu ģimenēm, ģimenēm, kurās aug bērns invalīds, trūcīgām un maznodrošinātām personām, kā arī 1. grupas invalīdiem. Pārējiem iedzīvotājiem ST amatpersonas piekodina vēlreiz izvērtēt to, vai patlaban izmantotā pieslēguma jauda atbilst viņu vajadzībām. Daļa patērētāju to jau ir izdarījusi, apliecina ST valdes priekšsēdētājs Andis Pinkulis.

„Ja mēs vērtējam, kāda bija klientu aktivitāte par slodzes samazināšanu, es teiktu, ka klienti ir bijuši diezgan aktīvi ne tikai no tā brīža, kad tarifi ir stājušies spēkā – no 1. augusta,” saka Pinkulis. „Ja mēs vērtējam, cik kopumā klientu ir samazinājuši pieslēguma jaudu no šā gada 1. jūnija līdz oktobra vidum, tad tie ir aptuveni 25 000 klientu. Lielākā daļa ir mājsaimniecības – tie ir aptuveni 18 000 klientu,” norādīja Pinkulis.

Kopš jauno tarifu ieviešanas klienti ir kļuvuši ievērojami aktīvāki, taču, kā atzīst ST klientu direktore Baiba Priedīte, klientu vidū vēl arvien ir vērojama neizpratne par to, kādēļ vispār ir ieviestas abonentmaksas.

„Klientiem ļoti daudz skaidrojam, ka tīkls ir jāuztur, ka mums šie pieslēgumi ir jāuztur un klientam ir jāmaksā par pieslēguma nodrošināšanu, ka tas, ko viņš ir samaksājis, ir samaksa par pieslēguma ierīkošanu,” norāda Priedīte.

Patlaban par iespējām atteikties no pārlieku jaudīgiem pieslēgumiem visaktīvāk konsultējoties dažādu nozaru uzņēmēji.

Ziņots, ka līdz ar 1.augustā stājies spēkā SPRK apstiprinātie AS “Sadales tīkls” elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifi (elektrības sadales jeb piegādes tarifi). Līdz ar to rēķinus ar jaunu tarifu struktūru un fiksētu maksu par pieslēguma nodrošinājumu mājsaimniecības un juridiskās personas saņēma septembra sākumā.

Par lielajiem elektrības rēķiniem iepriekš satraukumu pauda arī lauksaimnieki.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti