Dienas ziņas

Valdība atliek lemšanu par budžeta prioritātēm

Dienas ziņas

Džonsons: labāk nomirt nekā atlikt «Brexit»

Vari priekšā. vari arī aizmugurē

Mudina drošības jostas lietot arī auto aizmugures sēdeklī

“Vari priekšā, vari arī aizmugurē” – ar šādu saukli atklāta jaunā Ceļu satiksmes drošības kampaņa (CSDD), kas aicinās visus auto pasažierus vienmēr lietot drošības jostu. Statistika par negadījumiem uz Eiropas ceļiem rāda, ka divas trešdaļas negadījumu ar bojāgājušajiem notiek tādēļ, ka nav lietotas drošības jostas. Latvijā aizmugures sēdeklī sprādzējas mazāk nekā puse iedzīvotāju, tāpēc speciālisti grib pievērst uzmanību šim drošības aspektam, atgādinot dažus fizikas pamatlikumus.

Pagājušajā nedēļā kādā no CSDD tehniskās apskates stacijām piedzīvots traģikomisks mirklis, kad vienā no apskatei atvestajām automašīnām uz zemes atrasta mētājamies drošības jostas sprādze. “Kā teica vadītājs, viņam sieva pārgriezusi un šo iespraudusi, lai nepīkstētu, jo josta viņai traucējot, spiežot, burzot drēbes, esot neērta. Un tā arī palika. Šajā gadījumā es pat teiktu -  diezgan nekaunīgi nogriež, pārgriež. Tas ir unikāli, jo mēs zinām, ka šāda josta var noturēt trieciena brīdī svaru līdz pat 10 tonnām,” sacīja CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

Šogad astoņos mēnešos ceļu satiksmē bojā gājuši jau 10 cilvēki un 610 cietuši. Aptaujas rāda, ka vairāk nekā 80% automašīnas priekšā sēdošo piesprādzējas, savukārt aizmugurējos krēslos drošības jostas ikdienā lieto mazāk nekā puse pasažieru.

“Sēžot aizmugurē, daudziem liekas, ka mēs sēžam aiz kaut kādas aizsargbarjeras vai buferis priekšā un negadījuma rezultātā īsti nekur neaizlidosim, paliksim savās sēdvietās un varbūt nedaudz atsitīsimies. Tā tas nav.

Negadījuma rezultātā nepiesprādzētie pasažieri var lidot, izkrist no automašīnas.

Sekas var būt ļoti bēdīgas,” norādīja Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis atgādina – straujas bremzēšanas vai sadursmes brīdī salonā sēdošie, kas nav piesprādzējušies, turpina kustību uz priekšu ar iepriekšējo ātrumu. “Tas aizmugurē sēdošais priekš priekšējā kļūst par akmens maisu, viņš lidos uz priekšu un sagraus visas drošības sistēmas, kas ir vadītājam vai blakussēdētājam. Drošības konstrukcija, kas ir arī mašīnas sēdeklis, tas ir veidots tā, ka uzņem šī sēdošā triecienu, bet tas noteikti nav projektēts tā, ka uzņem vēl vienu triecienu no aizmugures,” skaidroja Irbītis.

Tāpēc ceļu policija turpmāk pievērsīs lielāku uzmanību arī mašīnas aizmugurē sēdošo cilvēku drošības jostām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti