Mītiņā velobraucēji Rīgas domei atgādina par solītajiem veloceliņiem

Vēloties atgādināt Rīgas domei solījumu pilsētā ierīkot plašu veloceļu tīklu, piektdien skvēriņā pie Palīdzības un Artilērijas ielu galiem pulcējās riteņbraukšanas aktīvisti. Cilvēki rāja domes pašreizējo vadību, kura nav turējusi velosipēdistiem dotos solījumus. Cerot uz izmaiņām nākotnē, riteņbraucēji uz piektdienas tikšanos bija aicinājuši arī Rīgas mēra amata kandidātus.

Piektdienas vakarā, ar krāsainiem krītiņiem uz Brīvības ielas uzzīmējuši nelielu velosipēdu joslu, skvēriņā pie Palīdzības un Artilērijas ielu galiem pulcējās riteņbraukšanas aktīvisti. Viens no sanākšanas organizatoriem Māris Jonovs stāsta, šī vieta izvēlēta tāpēc, ka tieši pirms nedēļas uz Brīvības ielas tika uzzīmēta velo josla, kuru domes Satiksmes departaments aizkrāsoja. Marķējuma uzklāšana nebija saskaņota.

Jonovs vēlas domei atgādināt par solījumu Brīvības ielā ierīkot velosipēdu joslu, kas nav turēts.

"Vasarā pārasfaltēs Brīvības ielu un trīs gadus domē lādē kaut kur, ir gatavs projekts par velo joslu Brīvības ielā. Jau uztaisīts, apspriests, izdomāts. Labi, būtu jāaktualizē mazliet, jo valsts standarts stājies spēkā, tur kaut kādi centimetri jāpārbīda, bet ir gatavs projekts, kuru negrib likt lietā," sacīja Jonovs. "Iztērēja naudu par projektēšanu, bet ieviest negrib. Ir vēlēšanas, nāks jauna dome un varbūt jaunā dome... runājam ar mēra kandidātiem un visi kā viens saka – kāpēc nav, kur ir problēma?"

Skvēriņā piektdien vakarā bija sanākuši apmēram 40 cilvēki, arī daži mēra amata kandidāti. Sanākušajiem sāp sirds par pilsētas slikto infrastruktūru. Ieva saka, viņai drošu velo ceļu Rīgā pietrūkst.

"Man Rīgā ļoti pietrūkst velo infrastruktūras, kas būtu sakārtots velo joslu ceļā, kas pārklātu vismaz visu Rīgas centru. Tāpēc esmu atnākusi šeit, lai aktualizētu sabiedrībā šo jautājumu. Un liktu Rīgas mēram aizdomāties par 2014.gadā solīto – vairākām velo joslām Rīgas centrā, kas nav īstenotas," saka Ieva.

Uz simboliski uzzīmētās velo joslas daži sanākušie novietojuši divriteņus. Garām braucošās automašīnas instalāciju apbrauc, kāds pasažieru autobuss uztaurē. Kārlis, kurš ieradies ar bērniem, saka, velo josla būtu ieguvums arī autovadītājiem.

"Autovadītājiem liekākais ieguvums būtu tāds, ka būtu mazāk sastrēgumi, jo vairāk brauc ar velo, jo mazāk ir mašīnu uz ielām," uzskata Kārlis. Vīrietis ar divriteni pārvietojas katru dienu un uzskata, ka braukšana nav droša.

"Es braucu ar velo katru dienu, tas nav man tikai izklaidei un sportam, bet visu cauru gadu," pauda Kārlis. "Man ir divi bērni, es arī braucu ar viņiem un man vajag vietu, kur es to varu darīt droši. Un arī ātri. Tagad jābrauc pa atsevišķiem velo ceļiem, kas nav savienoti, kaut kur apkārt centram, tad zūd visa jēga no velo izmantošanas. Daudzu cilvēku interesēs ir, lai Brīvības ielā, kur ir pietiekamo daudz vietas, lai velo joslas tiktu ierīkotas. Jo vietas pietiek visiem, gan velo, gan sabiedriskajam transportam un automašīnām."

Velo braukšanas aktīvisti, cer, ka Rīgā pie varas šovasar nāks cilvēki, kuri turēs sen solīto un padarīs pilsētu riteņbraucējiem draudzīgāku.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti