Dienas ziņas

Krievijas opozīcijas līderis, A. Navaļnijs, iespējams, saindēts

Dienas ziņas

Izskalotā masa Engures ostas pludmalē ir nekaitīga

Uz Bolderāju ar vilcienu

Ministrs pasažieru vilcienu uz Bolderāju cer ieviest divu līdz trīs gadu laikā

Satiksmes ministrija atgriezusies pie jau daudzkārt apspriestās idejas atjaunot dzelzceļa satiksmi uz Bolderāju. Pasažieru vilciens turp nekursē jau 60 gadus un, izņemot sliedes, teju visa pārējā infrastruktūra jāveido no jauna. Projekta izmaksas un arī potenciālā pasažieru plūsma vēl nav aplēsta, bet satiksmes ministrs cer 50. gadu beigās slēgto maršrutu atjaunot tuvāko divu līdz trīs gadu laikā. 

Dzelzceļa maršruta Rīga-Bolderāja atjaunošanai Satiksmes ministrija izveidojusi darba grupu, kas pirmdien devās izbraukuma sēdē līdz plānotajam līnijas galapunktam Daugavgrīvā. Paredzēts, ka vilciens ceļā līdz turienei pieturētu arī Dzirciemā un Bolderājā. Tā kā ministrijas mērķis ir cilvēkus no mašīnām pārsēdināt vilcienā, svarīgi, lai pa dzelzceļu līdz galam varētu nokļūt ātrāk.

Mīnuss, salīdzinot ar šī paša ceļa mērošanu autobusā – skolēniem, pensionāriem un citiem, kam Rīgas sabiedriskais transports ir par brīvu, par braucienu no Rīgas uz Bolderāju vilcienā būtu jāmaksā.

Cik brauciens no Rīgas centra līdz Bolderājai vai Daugavgrīvai varētu izmaksāt, vēl nav zināms.

""Pasažieru vilciena" minimālais slieksnis ir 70 centi, bet ņemot vērā, ka šī ir Rīgas pilsētas teritorija, iespējams, mēs varam domāt par citiem risinājumiem, kā sava veida vienoto biļeti – bet tad droši vien arī citos virzienos būtu par to jādomā, tāpat Jāņavārti – iespējams, jā," sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija).

Cik cilvēku varētu vēlēties no Rīgas uz Bolderāju braukt ar vilcienu, vēl tiks pētīts, bet satiksmes ministrs uzskata – tas būs izdevīgi.

"Ir izrēķināts – 22 minūtes no Bolderājas līdz Rīgai jau pašlaikar esošo infrastruktūru ir iespējamas, Daugavgrīvas būtu 27 minūtes, kas ir pietiekami konkurētspējīgs rādītājs," uzsvēra Linkaits.

Sliedes ir būtībā vienīgais, kas šajā maršrutā jau ir. Jābūvē peroni un stacijas ēkas, jāierīko signalizācijas sistēmas pie pārbrauktuvēm. Kopējās izmaksas vēl nav zināmas, bet ministrija apsver projektā iesaistīt arī Rīgas domi. Tur pieļauj pārcelt autobusa pieturas un gājēju pārejas tuvāk stacijai, kā arī salāgot abu transportlīdzekļu kustības sarakstus, bet citādi finansiāli iesaistīties pagaidām nesola.

"Būvēt tiltus tagad priekš sešiem vilcieniem dienā noteikti nē. Mums ir dzelzceļa pārbrauktuves pa ceļam Liepājas ielā, Slokas ielā, Buļļu ielā, Silikātu ielā un, iespējams, arī Parādes ielā. Līdz ar to - brauks vilciens, tad visi, arī autobusi, stāvēs un gaidīs, līdz vilciens izbrauks cauri," norādīja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Vadims Faļkovs ("Saskaņa").

Potenciālie pasažieri ministrijas ieceri vērtē dažādi. Kādam tas būtu izdevīgi, lai nav jāpārsēžas no viena transportlīdzekļa otrā. Savukārt kādam citam vilciens neesot vajadzīgs.

Agrāk ar Rīgas sabiedriskā transporta etalonu pilsētas teritorijā varēja pārvietoties arī ar vilcienu, bet 2014. gadā "Pasažieru vilciens" sadarbību ar Rīgas domi pārtrauca. Ministrijā pieļauj, ka tagad to varētu atjaunot.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti