Spriežot par Bolderājas līnijas atjaunošanu, ar Rīgas domi varētu runāt par šīs dzelzceļa līnijas finansēšanas modeli, proti, vai tas būs tikai valsts bizness vai arī tajā iesaistīsies arī pašvaldība.
“Tur ir iespējami abi modeļi, un abi modeļi ir dzīvotspējīgi. Loģiskāk būtu, protams, ja tā būtu Rīgas transporta sistēmas neatņemama sastāvdaļa,” sacīja Linkaits.
Viņš arī cera, ka Rīgas domē būs vadība, kura spēs stratēģiski paskatīties uz dzelzceļa sistēmas sasaisti ar pasažieru pārvadājumiem pilsētā. “Mēs labprāt gribētu, lai dzelzceļa stacijas pilsētas teritorijā būtu multimodāli pārsēšanās punkti. (..) Daudzas vietas, kur būtu vajadzīga ciešāka sadarbība,” sacīja ministrs.
Viņš atklāja, ka dzelzceļa līnija uz Bolderāju nav elektrificēta, ko arī nav plānots darīt. Tāpēc arī pasažieru pārvadāšanai kursētu dīzeļvilcieni.
KONTEKSTS:
Satiksmes ministrijas izveidotā darba grupa apsver iespēju atjaunot pasažieru vilcienu satiksmi virzienā uz Bolderāju, kur pašlaik kursē kravas vilcieni. Tas gan varētu notikt ne ātrāk kā pēc diviem vai trim gadiem.
Ieceres īstenošanai gan pietrūkst ļoti daudz lietu: nepieciešams veidot drošības mehānismus, peronus un stacijas, vajadzīgi arī piebraucamie ceļi.