Šajā gadījumā arī Atveseļošanas projektu īstenotu visas četras universitātes, taču juridiska konsolidācija notiktu ar vienu zinātnes universitāti, ievērojot Valsts pārvaldes iekārtas likumu un Augstskolu likumu, slēdzot sadarbības līgumu ar visām četrām pusēm un IZM.
IZM norāda, ka LiepU kā jebkurā valsts augstskolā ir divas galvenās lēmējinstitūcijas – padome, kas ir augstākā lēmējinstitūcija stratēģiskajos jautājumos, un senāts, kas ir augstākā lēmējinstitūcija akadēmiskajos un pētniecības jautājumos.
Situācijas, kad rodas nesaprašanās augstskolas konsolidācijas procesā, izveidojās, jo konkrētajā gadījumā padomes un senāta lēmumi atšķiras. Lai sagatavotu rīkojumu ar gala lēmumu, IZM kā dibinātāja ņems vērā abus viedokļus.
Vienlaikus IZM atgādina, ka Augstskolu likums skaidri nosaka, ka stratēģiskos jautājumus lemj padome.
IZM uzskata, ka augstskolu konsolidācijas jautājums joprojām norisinās veiksmīgi, jo šis ir vienīgais gadījums no pieciem, kur padomes un senāta viedoklis atšķiras.
KONTEKSTS:
LiepU nosūtījusi atklātu vēstuli valsts augstākajām amatpersonām, izglītības nozares organizācijām un pašvaldībai, kurā norāda uz iespējamām nelikumībām un labas pārvaldības neievērošanu augstskolas konsolidācijas procesā. Universitāte norādīja, ka vairākos noteikumu projekta punktos nepārprotami tiek norādīts uz LiepU konsolidāciju jeb reorganizāciju ar RTU, taču līdz noteikumu projekta publiskošanai Ministru kabinets nav pieņēmis lēmumu par LiepU reorganizāciju, pievienojot to RTU, kā arī šis jautājums nav diskutēts Augstākās izglītības padomē, norāda vēstules autori.
LiepU uzskata, ka lēmuma pieņemšana šaurā lokā, nevis publiskā apspriešanā, sniedzot pamatotu argumentāciju, rada aizdomas par kādu interešu virzīšanu un labas pārvaldības principu neievērošanu lēmumu pieņemšanā attiecībā uz LiepU tālāku attīstību.