4. studija

Kā rīkoties, redzot uz ielas pamestus kaķēnus vai kucēnus?

4. studija

Kas vainojams, ja pēc peldes piemājas dīķī ķermeni klāj niezoši izsitumi?

"Neredzamā" stacija: kāpēc vilcieni nepietur Milzkalnē?

Milzkalnes stacijā vilcieni biežāk varētu pieturēt pēc diviem gadiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ja jūs dzīvojat Milzkalnē, jūs varat gan stundu, gan divas, gan pat trīs stāvēt, domādams, kā lai iekāpj vilcienā, kurš regulāri brauc garām stacijai neapstājoties. Vietējie iedzīvotāji sūdzas, ka tas sagādā lielas neērtības. Bet ministrija sola, ka situāciju varētu atrisināt pēc diviem gadiem, kad gaidāma stacijas renovācija un jauni elektrovilcieni, noskaidroja LTV raidījums “4.studija”.

Milzkalne ir ciems Engures novada Smārdes pagastā un vienlaikus – pēdējā pasažieru vilciena pieturvieta dzelzceļa maršrutā Rīga–Tukums. Attālums līdz tuvākajām stacijām – Tukumu vienā virzienā un Smārdi otrā virzienā – ir aptuveni 4 kilometri.

Kopumā no Rīgas uz Tukumu un atpakaļ ikdienā cilvēkus ved 14 vilcienu sastāvi, taču ne visi pietur Milzkalnē. Tāpēc, braucot no Rīgas, cilvēkiem nereti nākas braukt līdz Tukumam, gaidīt un tad ar nākamo reisu braukt atpakaļ uz Milzkalni. Vai arī Rīgā vairākas stundas gaidīt vilcienu, kas pieturēs Milzkalnē.

“Tā problēma radās pagājušā gada augustā ar to, ka stacija kā tāda tikšot likvidēta un slēgta, bet tad pašvaldība iesaistījās aktīvi un iedzīvotāji arī līdzēja. Es braucu gan uz Transporta padomes sēdēm, gan uz Autotransporta direkciju, gan runājām ar “Latvijas dzelzceļu”. Mums izdevās saglābt to, ka stacija tiek atstāta apritē, bet samazināja vilcienu skaitu,” stāstīja Engures novada domes priekšsēdētājs Gundars Važa.

Sākotnēji no 14 vilcienu reisiem abos virzienos apstāšanās Milzkalnē atcelta sešiem, bet pēc pašvaldības un iedzīvotāju protestiem viens rīta un viens vakara reiss vēlāk “atkaroti” atpakaļ. Taču četri vilcieni virzienā uz Rīgu un četri uz Tukumu joprojām Milzkalnē nepietur.

“Satiksmes ministrija mūs apsveica ar jauno gadu tā, ka mums ir puse no vilcieniem noņemti. Cilvēki taisīja piketu [...], bet mums pateica, ka apstāties mūsu stacijā nav rentabli,” stāstīja Anželika, kas dzīvo līdzās dzelzceļa stacijai, taču jūtas izolēta no ārpasaules.

“Es daudz braukāju pie dakteriem uz “stradiņiem”, es esmu arodslimnieks, man uz pārbaudēm ir jābrauc. Un dakteri jau pieraksta tad, kad viņiem ir ērti, nevis tad, kad mums ir ērti, un vienkārši nepietur vilciens – kad brauc uz Rīgas pusi un atpakaļ vienos. Un tad tu gaidi, divas stundas tu blandies pa to Rīgu. Tur nav ko darīt! Tas tomēr ir daudz [tad], kad nav, kur palikt,” stāstīja Dagnija, kas, braucot uz Rīgu pie ārstiem, ir spiesta ilgi gaidīt vilcienu.

 “Mums nav autobusu vispār, un vienīgais tilts ar pasauli mums ir dzelzceļš, kur nav tā, ka atcelti vilcieni. Viņš vienkārši brauc mums garām,” sarūgtinājumu pauda Anželika.

Engures novada domes priekšsēdētājs Gundars Važa sprieda, ka Latvijas Dzelzceļa arguments par zaudēto laiku, pieturot Milzkalnē, ir aplams, “šajā pieturā viņš zaudē pusotru minūti”.

“Un arguments par to, ka vilciena apstāšanās valstij izmaksā 2,56 eiro, man liekas, arī neiztur kritiku, jo tas cilvēku daudzums, kas ar šo vilcienu brauc, šos zaudējumus nosedz, un manā skatījumā, ja mēs cīnāmies par ekoloģiju un visām citām lietam, tur nekas lētāks un dabai draudzīgāks par elektrovilcienu nav,” norādīja vietvaras pārstāvis.

Statistika gan liecina, ka uz un no Milzkalnes vidēji dienā brauc vien 70 pasažieri, līdz ar to visu - kopumā 28 - vilcienu apstāšanās šajā stacijā šobrīd nav rentabla.

Taču nākotnē situācija varētu mainīties milzkalniešiem par labu.

Autotransporta direkcijas Sabiedriskā transporta plānošanas, analīzes un kontroles daļas vadītājs Gusts Ašmanis informēja, ka Sabiedriskā transporta padome, lemjot par Milzkalni un apstāšanās skaitu šajā pieturā, ieteica Engures novada domei kopīgi ar “Latvijas dzelzceļu” strādāt pie tā, lai pasažieru plūsma šajā pieturā pieaugtu.

“Mēs esam arī iepriekš saņēmuši no Engures novada domes informāciju, ka nākotnē plānojas novadā attīstīties vairākiem ražotājiem, un tās ir labas ziņas. Tātad pasažieru plūsmai tur ir potenciāls,” sacīja Ašmanis.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija) pauda cerību, ka nākotnē, kad tiks uzlaboti peroni un sakārtots apstāšanās laukums pie stacijas, no 2022. gada maija, kad mums būs jaunie elektrovilcieni, tie kursēs biežāk, ar biežāku intervālu.

Tai skaitā arī uz Tukumu, un tas nozīmē, ka milzkalniešiem arī būs biežāka iespēja izmantot elektrovilcienu savā ikdienā,” sacīja ministrs.

To, ka Milzkalnes perona renovācija un stacijai piegulošās autostāvvietas izbūve iekļauta jau tuvākā gada plānos, apliecināja arī novada domes priekšsēdētājs.

Patlaban izskatās, ka milzkalniešiem atliek vien paciesties divus gadus, lai uz Tukumu un arī uz Rīgu varētu braukt ar vilcienu vismaz tikpat bieži, kā tas bija agrāk.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti