Dienas ziņas

Baltijas valstu un Polijas premjeri tiekas Rīgā

Dienas ziņas

Dienas ziņas

No Milzkalnes uz Rīgu – naktī vai pusdienlaikā

Milzkalnē vāc parakstus pret vilciena retāku apstāšanos pieturā

Jau šīs nedēļas nogalē būtiskas izmaiņas gaidāmas vilcienu kustības sarakstos. Vieniem tā būs iespēja ātrāk nokļūt galamērķī, bet astoņās stacijās krietni samazināts vilciena apstāšanās biežums. Milzkalnes iedzīvotājiem līdz ar to būs gandrīz neiespējami laikus nokļūt uz darbu vai mācību iestādēm, jo vilciens vispieprasītākajā laikā trauksies stacijai garām.

Pēc pulksten septiņiem no rīta Milzkalnes stacijā pulcējas cilvēki, kuri ik dienu dodas uz darbu vai studijām Rīgā, bet skolēni arī uz mācību iestādēm Jūrmalā. Piektdienas, 6.decembra, rītā pasažieri gan lielākoties pavisam apmulsuši, jo šī ir pēdējā darba diena, kad  vajadzīgākais rīta vilciens piestās arī Milzkalnē.

“Man būs jābrauc ar vilcienu sešos. Un tad es stundu stāvēšu aiz durvīm,” stāsta Milzkalnes iedzīvotāja Gunta Kupča.

“Izrādās, ka tādi autobusi Rīga – Tukums nemaz nepastāv. Ir tikai caurbraucošie,” norāda Milzkalnes iedzīvotāja Rūta.

Milzkalne ir viena no astoņām pieturām, kur no svētdienas, kad spēkā stāsies jaunais vilcienu kustību saraksts, krietni saruks vilcienu apstāšanās biežums, tādejādi samazinot braukšanas laiku citiem pasažieriem. Milzkalnē līdzšinējo 14 apstāšanās reižu vietā katrā virzienā vilciens piestās tikai deviņas reizes.

“Ja skatās nedēļas griezumā, tad tie ir deviņi pasažieri dienā vienā reisā no rīta.

Līdz ar to tika pieņemts šāds lēmums, kas atbilst kopējai šī brīža koncepcijai sabiedriskā transporta pārvadājumos. Tas nozīmē, ka dzelzceļš pārvadā lielu pasažieru skaitu un ātri,” skaidro Autotransporta direkcijas Sabiedriskā transporta daļas vadītājs Gusts Ašmanis.

“Tas ieguvums ir 5 minūtes un uz apstāšanās rēķina kādi četri eiro. Tas ir pilnīgs absurds, jo valsts jau maksā dotācijas “Pasažieru vilcienam”, lai pasažieri tiktu pārvadāti. Par ko tiek maksāta nodokļu maksātāju nauda, ja beigu beigās pasažieri netiek vesti?” saka Milzkalnes iedzīvotājs Kristaps Zaļkalns.

Vēl septembrī iedzīvotāji kopā ar novada domi cīnījušies par stacijas saglabāšanu, kas arī esot panākts. Tagad trīs dienu laikā savākti 82 paraksti pret apstāšanās skaita samazināšanu.

“Tieši tie rīta un vakara vilcieni jau ir tie, kurus tā pamatmasa, kas dodas no Milzkalnes Rīgas un Jūrmalas virzienā izmanto. Un tas ir tieši tas, ko mums tagad noņem. Un pa dienu tie vilcieni, kas tiek atstāti, kā arī ļoti agrās rīta stundās nebūs daudz braucēju. Un tad varētu būt tā, ka nākamreiz pateiks, ka tā stacija tiek likvidēta,” saka Milzkalnes iedzīvotāja Olga Balode.

Savus iebildumus iesniedzis arī plānošanas reģions un Engures novada dome. “Ja cilvēkus no Tukuma mēģina ātrāk notransportēt uz Rīgu, tad iznāk, ka mēs te esam kādi otrās šķiras cilvēki. Mēs runājam par administratīvi teritoriālo reformu, bet lauki tiek ignorēti pilnībā,” pauž Engures novada domes priekšsēdētājs Gundars Važa (Nacionālā apvienība).

Jāpiebilst, ka piektdien Autotransporta direkcijas sēdē aktualizēts jautājums par Milzkalni, un jau nākamnedēļ a/s ''Pasažieru vilciens'' raudzīšot  samazināt to reisu skaitu,  kas Milzkalnē  no 8.decembra nepiestās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti