Mikroautobusu biznesu Rīgā iegrožos no maija; opozīcija rāda uz vēl lielākām taupības iespējām

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Lielā daļā tā saukto zilo mikroautobusu, kuros kopš pērnā gada pavasara pasažieri var braukt ar visām Rīgas domes nodrošinātajām atlaidēm, no maija atvieglojumu vairs varētu nebūt. Ar tādu ideju vēl pirms darba pamešanas klajā nāca bijušais uzņēmuma "Rīgas satiksme" valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss, un tādu priekšlikumu arvien uztur pašreizējā "Rīgas satiksmes" vadība. Tāpat domāts virkni mikroautobusu maršrutu likvidēt. Par to gan vēl jāvienojas ar "Rīgas mikroautobusu satiksmi".

Mikroautobusu biznesu Rīga iegrožos no maija; opozīcija rāda uz vēl lielākām taupības iespējām
00:00 / 03:39
Lejuplādēt

Pašlaik pēc "Rīgas satiksmes" pasūtījuma kompānija "Rīgas mikroautobusu satiksme" galvaspilsētas ielās septiņos maršrutos braukā ar oranžiem mikroautobusiem, savukārt 13 maršrutos kursē zilas krāsas transportlīdzekļi. Mikroautobusus pārkrāsoja pagājušā gada maijā, un no tā laika tikai oranžajos ir jāmaksā pilna biļetes cena par braucienu, proti, 1 eiro un 15 centi. Savukārt vairākumā esošajos zilajos mikroautobusos pieejamas Rīgas domes atlaides - pensionāriem, studentiem, skolotājiem un citām grupām. Nu "Rīgas satiksme" kā pasūtītāja šo kārtību plāno mainīt.

"Mēģinām vienoties ar "Rīgas mikroautobusu satiksmi" par to, ka liela daļa no esošajiem zilajiem vai maršrutiem, kuros ir iespējams saņemt atlaides atbilstoši Rīgas domes saistošajiem noteikumiem, ka

mēs viņus pārtaisītu par ekspresbusiem, respektīvi, tur vairs atlaides nebūs.

Nu, tā nosacīti sakot, skolēns vairs nevarēs iekāpt viņā ar savu bezmaksas biļeti. Atlaides saglabāsies tikai tiem, kam valsts noteikusi atlaides - pirmās, otrās kategorijas invalīdiem. Un atsevišķos maršrutos joprojām varēs braukt ar atlaidēm, bet viņi papildinās mūsu tīklu - brauks vietās, kur mums nav izdevīgi laist autobusu," stāstīja "Rīgas satiksmes" valdes loceklis Jānis Meirāns.

Vēl nākamās nedēļas sākumā "Rīgas satiksmes" vadība runās ar "Rīgas mikroautobusu satiksmi" par izmaiņām līgumā, jo pārvadātājs grib saglabāt vairāk tā saukto zilo mikroautobusu, kuros var braukt ar atlaidēm.

"Potenciāli mēs gribētu, lai tas varētu būt maijs un pakāpeniski līdz rudenim. 

Jāsaprot, ka arī viņiem ir vajadzīgs laiks, lai sagatavotu tos autobusus. Tie būs jāpārkrāso, kaut kas jāmaina. To gluži nevar izdarīt nedēļas laikā. Viņi saprot, ka ir situācija tāda, kāda ir. Viņi nezaudēs naudu, viņiem tā pasažieru plūsma droši vien būs mazāka, bet, nu, viņiem ar to jārēķinās, ka mēs esam pasūtītājs, mums ir kaut kādas tiesības ar viņiem runāt," norādīja Meirāns.

Tikmēr Rīgas domes opozīcijā esošās Nacionālās apvienības deputāts Jurģis Klotiņš uzskata, ka korupcijas skandālā ierautajai "Rīgas satiksmei" daudz aktīvāk ir jādomā, kā palielināt pašlaik rūkošo braucēju skaitu un līdz ar to ieņēmumus. Klotiņš akcentē straujo Rīgas domes dotāciju kāpumu, kas no mazāk nekā simt miljoniem eiro pirms pāris gadiem izaugusi līdz gandrīz 140 miljoniem šogad.

"Tiešām, ja mikroautobuss ir definēts kā paaugstināta komforta pārvadājumus, tad arī par šo paaugstināto komfortu būtu loģiski tomēr noteikt citus nosacījumus.

Tā varētu būt nedaudz augstāka biļetes cena arīdzan, es to pieļauju.

Kādreiz Rīgas mikroautobusos pašvaldības atvieglojumus lietot nevarēja. Es arī varu būt patīkami pārsteigts, ka šis plāns ir diezgan liels - atstāt tikai četrus vai piecus zilo mikroautobusu maršrutus, kuri nepārklājas ar "Rīgas satiksmes" maršrutiem," stāstīja Klotiņš.

"Rīgas mikroautobusu satiksme" pie jauna, gandrīz simt miljonu eiro vērta, līguma un tiesībām pārvadāt pasažierus pēc ilgstošas konkursa apstrīdēšanas tika pērnā gada nogalē. Auditori ir izpētījuši, ka "Rīgas satiksmei" sadarbība ar mikroautobusu kompāniju nodara sešu miljonu eiro zaudējumus gadā. "Rīgas mikroautobusu satiksmi" gan pēdējā laikā vajā virkne nepatikšanu – aizdomās par kukuļošanu tika aizturēts uzņēmuma patiesā labuma guvējs Aleksandrs Brandavs, savukārt Autotransporta direkcijai ir aizdomas, ka kompānija krāpusies ar pārvadāto invalīdu skaitu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti