Dienas ziņas

Biodinamiskā saimniekošana nes peļņu

Dienas ziņas

Samazinājusies jauniešu interese par lauksaimniecības profesijām

Latviju apmeklē "Michelin" restorānu šefpavāri

«Michelin» restorānu šefpavāri sajūsmā par ogu un kaņepju sēklu plašo izmantojumu Latvijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Lai popularizētu Latvijā ražotos pārtikas produktus un veicinātu to eksportspēju, jau otro gadu Latvijas produktus iepazīt un nogaršot ierodas uz "Michelin" zvaigžņoto restorānu šefpavāri. "Michelin" zvaigzne ir visā pasaulē atpazīstams kvalitātes simbols. Nupat divu dienu vizītē Vidzemes laukos audzēto un saražoto iepazina šefpavāru delegācija no Nīderlandes. Viesus pārsteigusi produktu daudzveidība un dažādais pielietojums, kas būtu interesants papildinājums savu restorānu ēdienkartēs.

Viens no pārsteigumiem šefpavāriem no Nīderlandes bija Burtnieku novada zemnieku saimniecības "Adzelvieši" apmeklējums.

Viesus pārsteidza, cik daudzveidīgi pārtikā var izmantot kaņepju sēklas - ka no tām var izspiest eļļu, izgatavot sviestu, svaigas, maltas vai grauzdētas izmantot vēl citos veidos.

Vērtīga pieredze bijusi arī viesošanās pie ogu audzētājiem, kuri savukārt demonstrēja, ka arī tās var lietot ne tikai svaigas vai sasaldēt, bet ilgākam laikam saglabāt, izžāvējot vai pārstrādājot sukādēs un citos našķos.

"Mani pārsteidza Latvijas plašumi un tas, ka pie jums daudzus produktus žāvē un kaltē, un, kā to dara. Holandē mēs izžāvējam un sasaldējam. Tas notiek ātri, un tā tiek zaudēta garša. Te pie jums tas process ir lēnāks, saglabājas garša un aromāts. Tā man bija jauna pieredze," saka nīderlandiešu šefpavārs Tims Golšteins.

"Man šķiet, ka jums ir daudz interesantu pārtikas produktu. Ieintriģēja kaņepju sēklas un iespēja tās daudzveidīgi izmantot. Patika, ka tām ir tāda kā riekstu garša un ka ar tām var bagātināt ēdienus," saka nīderlandiešu šefpavārs Bass van Krānens.

"Michelin" zvaigžņoto restorānu šefpavāru viesošanos Latvijā organizē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra. Ņemot vērā, ka pēdējos gados audzis bioloģisko un ekskluzīvo produktu ražotāju skaits, bet lielveikalu tīklu produkcijas apjomos, sevišķi mazajiem ražotājiem, konkurēt grūti, tad mērķis ir viņu produkciju ir izcelt šādā veidā un palīdzēt kāpināt ražošanas apjomus.

"Latvija izceļas ar daudziem interesantiem pārtikas produktiem," norāda Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Eksporta veicināšanas nodaļas projektu vadītāja Anete Ezerkalne. "Tas mūsu mērķis ir, lai šie pavāri, atbraucot uz Latviju, iepazīst mūsu valsti, kultūru, garšu un vēlāk šos produktus izmanto arī savos ēdienos restorānos, popularizēt mūsu uzņēmumu produktus ārzemēs, un tas palielinātu eksporta iespējas šiem uzņēmumiem," paskaidro Ezerkalne.

Viņa piebilst, kļūstot par sadarbības partneri kādam no augstās klases restorāniem, tas jau paver iespējas iekļauties arī augstas klases veikalu tīklos.

Pērn rudenī Latvijā viesojās šefpavāri no Beļģijas un ar dažiem uzņēmumiem sadarbība ir sākusies.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti