Dienas ziņas

Koncertuzvedums Leļļu teātra jubilejā

Dienas ziņas

Lai pieslēgtu apkuri, jānoslēdz jauni līgumi

Meklē veidus, kā skolēnus ieinteresēt fizikas apguvē

Meklē veidus, kā skolēnus ieinteresēt fizikas apguvē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

No skolēnu diagnosticējošo darbu vērtēšanas kritērijiem līdz kvantu kriptogrāfijai un vienvirziena lidojumam uz Marsu - tik plašs jautājumu loks tika iztirzāts aizvadītajā Latvijas Fizikas skolotāju asociācijas konferencē, kas nedēļas nogalē norisinājās Madonā. Taču galvenais vairāk nekā simt klātesošo pedagogu kopā sanākšanas mērķis bija pārrunāt to, kā uzlabot zināšanu viduvējo līmeni un ieinteresēt skolēnus fizikas apguvē ceļā uz obligāto eksāmenu jau pēc trim gadiem.

 

 Lai uzlabotu Latvijas skolēnu viduvējos rādītājus, Izglītības ministrijas pārstāvji uzskata, ka skolotājam vairāk uzmanības jāveltī darbam ar spējīgajiem skolēniem, kamēr šobrīd pedagogi visvairāk laika veltījot tiem, kam fizikas apguve nepadodas.

„Mums ir ļoti daudz arī talantīgu skolēnu, bet varbūt mēs, strādājot ar tiem vājajiem skolēniem, viņus tā kā piemirstam,” atklāti saka Valsts izglītības satura centra vecākais referents Austris Cābelis.

Lai arī pedagogi piekrīt tam, ka jāmeklē veidi, kā ieinteresēt jauniešus saskatīt fizikas priekšmetā interesanto un aizraujošo, nereti skolēnu skaits klasē liedz pastiprinātu uzmanību veltīt atsevišķiem bērniem, saka Jelgavas Valsts ģimnāzijas skolotāja Baiba Daģe:

„Ja klasē ir 33 skolēni, tad ja es katram veltu vienu minūti, tad tas ir 33 minūtes jau…”

„Skolēns nevar mācīties nākamajā klasē, ja viņš nav sekmīgs, un līdz ar to tas ir viens no iespaidiem, kas ietekmē to, ka jāpievērš uzmanība arī tiem vājākiem,” kopīgo tendenci uzrāda Cēsu Valsts Draudzīgā aicinājuma ģimnāzijas skolotājs Ainārs Vītols.

Par to, ka fizika ir aizraujoša, pilna radošuma, un fiziķis allaž atrodas globālā sasaistē ar saviem kolēģiem visā pasaulē, lekcijā par kvantu kriptogrāfiju apliecināja Latvijas Universitātes asociētais profesors Vjačeslavs Kaščejevs:

„Aizraut un aizdedzināt var, ja es pats ticu tam, ko es stāstu, es pats piedzīvoju to! Šajā ziņā nav tik svarīgi tie satura jautājumi kā, piemēram, viens no jautājumiem bija - mēs tur vēl liksim kvantu fiziku skolā? un relativitāti?! Kā tur tas nabaga bērns ar to lai tiek galā! Ir svarīgi tas, ka mēs dzīvojam līdz ar skolēniem, un kā zinātnieks es teiktu, ka zinātnes atklāšanas process ir neatšķirams no tā, kam jāsākas jau skolā.”

Konferences organizatori uzskata, ka tieši fizikas skolotājs ir tas, kam visstraujāk jāmainās līdzi laikam, un ne tikai skolēnam, bet arī pašam jāatrodas nemitīgā izziņas procesā.

„Man ļoti gribētos, lai daļa skolotāju mainītos arī līdzi, lai saprastu, ka tas, kas bija iepriekš, ne vienmēr der, ka mums ir jāaug līdzi skolēniem, tām tehnoloģijām, kas ienāk dzīvē un līdzi tam - lai zinātu, ko skolēnam vajag, lai viņš varētu mācīties,” rezumēja Fizikas skolotāju asociācijas prezidente Biruta Šķēle.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti