Mediju eksperte: Iedzīvotāju aptauju rezultāti jāvērtē kritiski

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem un 3 mēnešiem.

Dažādu socioloģisko aptauju datus jāvērtē kritiski, jo nelieli pētījumi bieži vien tiek izmantoti mārketinga mērķiem.

To Latvijas Radio raidījumā „Pēcpusdiena” atzina mediju eksperte Anda Rožukalne, komentējot otrdien publiskotus aptaujas datus, kas rāda - 60% Latvijas iedzīvotāju masu medijiem neuzticas. Aptaujā internetā piedalījās 637 cilvēki, un to veica Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centrs, vēsta LETA.

Mediju eksperte sacīja, ka mazu pseidoaptauju dati nereti tiek vispārināti un attiecināti uz visu sabiedrību, kas arī nereti redzams masu mediju ziņu virsrakstos. "Tādi virsraksti ir ļoti bieži, un tā ir problēma,” uzskata Rožukalne, norādot, ka vēl viena problēma nelielu aptauju gadījumā ir apšaubāmā datu kvalitāte.

Rožukalne uzsvēra, ka netrūkst visaptverošu, piemēram, „Eirobarametra” un citu pētījumu. To dati rāda, ka Latvijas masu medijiem uzticas vairāk iedzīvotāju, proti, 54%. Visvairāk iedzīvotāji uzticas radio, kam seko televīzija. Izglītotā sabiedrības daļa masu medijiem tic vairāk, mazāk izglītotie – mazāk.

Vēl no aptauju datiem var secināt, ka iedzīvotājiem vienlaikus patīk gan kritizēt masu medijus, gan arī tos aktīvi lietot. „No vienas puses sabiedrība prasa no medijiem kvalitāti, bet no otras puses klikšķina un lieto lētus produktus, par kuru kvalitāti pašiem nav nekādu ilūziju,” sprieda Rožukalne.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti