Sagatavošanas darbi sākās trešdien. Gaismu tunelī sola atkal piektdien.
Turpmāk atbildīgs par apgaismojumu būs uzņēmums “Latvijas Valsts ceļi”. "Šo apgaismojumu pieslēgs nedēļas beigās. Sākumā tas būs pie pašvaldības pieslēguma, bet mēs ar sadales tīkliem esam vienojušies, ka pārņemam mēs, un arī apsaimniekojam mēs," stāsta VAS "Latvijas Valsts ceļi" pārstāve Anna Kononova.
Turpmāk tunelī vairs nebūs stikla spuldzes, kas vilināja vietējos huligānus, bet īpaši apgaismes ķermeņi, ko sadauzīt ir ļoti grūti. Parasti savu naidu pret to vandāļi izrāda, nopūšot lampas ar krāsu. Savukārt abos tuneļa galos būs sensori jeb kustības noteicēji. Tiklīdz gājējs tuvosies, tunelī iedegsies gaisma.
Ik gadus cilvēki, demolējot un nozogot valsts autoceļu aprīkojumu, rada zaudējumus vairāku simtu tūkstošu eiro apmērā. Nododot to metāllūžņu pieņemšanā, ieguvums ir vien daži centi.
Savukārt pašvaldība sola biežākas policijas patruļas. Vietējie iedzīvotāji sūdzas, ka nereti tieši tumšā tuneļa vidū sievietes paliek bez rokassomiņas, ko izrauj cauri skrienoši pusaudži.
Pagājušajā nedēļā pa Jelgavas šoseju braucošs auto šeit notrieca divus gājējus – vecmāmiņu ar mazbērnu - kas mira notikuma vietā. Tas gan neatturēja citus iedzīvotājus skriet pāri šosejai, nevis izmantot tuneli.
Krustojuma projektēšana jau sākusies, un no nākamā gada vairs nebūs iespējams skriet pāri Jelgavas šosejai, jo abpus ceļam būs ierīkota augsta sēta, kā tas ir Ulmaņa gatvē.
Tiesa, Ulmaņa gatves pieredze liecina, ka neviena sēta nav šķērslis, ja vien kādam ir kārtīgas dzirkles. "Sagriež, atjaunojam, sagriež, atjaunojam, ar katru reizi cenšamies uzlikt aizvien augstāku. Tas tomēr ir pašu drošībai," saka Kononova.
Šis ir nedrošs krustojums arī tādēļ, ka pagaidām te atļauts kreisais pagrieziens. Taču pēc pārbūves būs īpaša apgriešanās josla un avāriju skaitam būtu jāmazinās.